A hétvégén Hollandiában, a TT Circuit Assenen folytatódik a TCR Európa-kupa 2018-as idénye a hétből ötödik versenyhétvégével.
A hollandiai esemény előtt kiadott büntetősúly-táblázat alapján ugyan valamivel nehezebb helyzetben lesz a Hyundaiokkal versenyző M1RA, mint a Hungaroringen, ahol három dobogót, közte egy kettős győzelmet hozott össze Michelisz Norbert csapata, de összességében nem lesznek komoly hátrányban:
ugyan a Cuprák mellett a Hyundaiok lesznek a legnehezebbek a mezőnyben, a top 5 autó között csak 20 kiló lesz, ami kiegyenlített küzdelmet hozhat.
A magyarországi versenyen az Audi lógott ki felfelé a mezőnyből, 50 kilóval voltak nehezebbek a Cupra, Honda, Hyundai hármasnál, azóta viszont eléggé összerázódott a mezőny.
Autó | Hasmagasság | TCR Európa-kupa-súly | BoP-súly | Motorerő | Összsúly |
Cupra León TCR | 70 mm | 60 kg | -20 kg | 100 % | 1 305 kg |
Hyundai i30 N TCR | 90 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 40 kg | -10 kg | 100 % | 1 295 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 30 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 295 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 60 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 285 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Audi RS3 LMS DSG | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 220 kg |
Cupra León TCR DSG | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 210 kg |
A M1RA pilóta- és csapatszempontból is jó helyzetből várja az asseni hétvégét, hiszen a versenyzők között Nagy Dániel a harmadik helyen áll, hátránya 25 pont az élen álló Mikel Azcona mögött, a csapatok között pedig szintén a harmadik helyet foglalja el a M1RA, igaz, az első helyen álló, három Hyundaijal versenyző Target Competition 52 ponttal előzi őket.
augusztus 17., péntek
augusztus 18., szombat
augusztus 19., vasárnap