Index Vakbarát Hírportál

Michelisz elindult felfelé, 7. és 8. a két időmérőn Szuzukában

2018. október 26., péntek 09:29

Furcsa lebonyolítással jött a túraautó-világkupa utolsó előtti, szuzukai hétvégéje, hiszen pénteken a két szabadedzés mellett még a két időmérőt is letudta a mezőny gyors egymásutánban.

A folyamatosan változó körülmények (az első szabadedzést helyi idő szerint reggel 9.10-kor kezdték meg, a második időmérő viszont már délután 15.30-kor indult) miatt is elég kuszára sikerült a sorrend, a Peugeot egy szabadedzést és az első időmérőt is meg tudta nyerni, utóbbit Aurélien Comte révén. Ez volt a francia márka első pole pozíciója a WTCR-ben, Michelisz Norbert azt a kvalifikációt a 8. helyen zárta.

A második időmérő már három harmadra bontva jött, az első, 20 perces szakaszban a top 12-be kerülés volt a cél – vagyis a mezőny több mint felére a kiesés várt. Az első mért körök után Michelisz Norbert csapattársa, Gabriele Tarquini volt a leggyorsabb, Michelisz a hatodik helyen nyitott, de legalább egy második mért kör mindenkinek belefért innen a tervek szerint.

A végére Michelisz a 9. helyre visszaesve jutott tovább – a szakaszt 29 másodperccel a vége előtt megszakították piros zászló miatt, amikor az egyik pilóta eltalálta a pálya melletti egyik gumibálát. Többen is mért kört kezdtek volna meg, de nem javíthattak, de legnagyobb vesztes a hyundaios Thed Björk lett, aki az első időmérő után a másodikon sem jutott be a top 10-be, így mindhárom futamot nehéz helyzetből kezdhet majd meg.

Koccanással indult a Q2

Az időmérő második, 10 perces szakasza furcsa jelenettel indult, a hondás Esteban Guerrieri ment neki Yvan Muller Hyundaiának, a kocsik megúszták komolyabb sérülés nélkül, de mindketten kicsúsztak, Guerrieri meg is pördült. Mindketten mehettek vissza a boxba friss gumikért, értékes időt vesztve.

Ami a köridőket illette, továbbra is remekelt Kevin Ceccon az Alfával és Comte a Peugeot-val, ők álltak az élen, ráadásul Ceccon majdnem fél másodpercet vert mindenkire.

A korai baleset két résztvevője, Muller és Guerrieri sem került a top 10-be, előbbitől elvették az egyetlen körét körét pályaelhagyás miatt, míg Guerrieri ugyan egyetlen másodperccel a leintés előtt még megkezdte a mért körét, és ezredre ugyanolyan kört ment, mint a 10. Pepe Oriola, ám mivel a spanyol előbb érte el ezt az időt, övé lett a 10. hely, és vele a fordított rajtrácsos pole. Ez azt is jelenti, hogy a bajnokság második és harmadik helyén azonos, 234 ponttal álló Muller és Björk a hétvége nagy részét pontszerző helyen kívül kezdi majd meg, Björk esetében ez háromból három futam, Mullernél háromból kettő – ez akár el is döntheti a bajnoki cím sorsát Gabriele Tarquini számára.

A top 5-be Mehdi Bennani, Yann Ehrlacher, Tarquini, Comte és Ceccon kerültek: Bennani elrontotta a körét, Ehrlacher sem javított a Q2-es idejéhez képest, Tarquini viszont picit javult, és mivel Comte megcsúszott az egyik kanyarban, tiszta olasz első sor lett a futamra: Cecconé a pole, Tarquinié a 2. hely. Ezzel a szezon elején meglehetősen gyengén teljesítő Alfa és Peugeot (ha a büntetősúlyoknak köszönhetően is, de) utolérte a mezőnyt. Ceccon őrülten nagy kört ment, 7 tizedet vert Tarquinire is.

Szombaton egy futam jön (7.05-től), majd vasárnap két futam vár a mezőnyre, ezek 3.05-kor és 4.30-kor kezdődnek majd.

A WTCR második szuzukai időmérőjének végeredménye

Helyezés Rajtszám Pilóta Csapat Autó Q1 Q2 Q3
1. 31 Kevin Ceccon Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR 2:11,707 2:11,045 2:10,742
2. 30 Gabriele Tarquini BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,686 2:11,525 2:11,441
3. 7 Aurélien Comte DG Sport Competition Peugeot 308 TCR 2:11,851 2:11,502 2:11,635
4. 68 Yann Ehrlacher Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,750 2:11,566 2:11,746
5. 25 Mehdi Bennani Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:12,101 2:11,637 2:13,608
6. 21 Aurélien Panis Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS 2:12,270 2:11,853   
7. 5 Michelisz Norbert BRC Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,995 2:11,855   
8. 20 Denis Dupont Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS 2:12,198 2:11,886   
9. 12 Rob Huff Sébastien Loeb Racing Volkswagen Golf GTI TCR 2:11,778 2:11,981   
10. 74 Pepe Oriola Campos Racing Cupra León TCR 2:11,991 2:12,001   
11. 86 Esteban Guerrieri Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:11,855 2:12,001   
12. 48 Yvan Muller Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR 2:11,840 -   
13. 11 Thed Björk Yvan Muller Racing Hyundai i30 N TCR 2:12,302      
14. 22 Frédéric Vervisch Audi Sport Team Comtoyou Audi RS 3 LMS 2:12,326      
15. 70 Mat'o Homola DG Sport Competition Peugeot 308 TCR 2:12,365      
16. 18 Tiago Monteiro Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR 2:12,454      
17. 69 Jean-Karl Vernay Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 2:12,555      
18. 42 Timo Scheider Münnich Motorsport Honda Civic Type R FK8 TCR 2:12,614      
19. 23 Nathanaël Berthon Comtoyou Racing Audi RS 3 LMS 2:12,664      
20. 52 Gordon Shedden Leopard Lukoil Team Audi RS 3 LMS 2:12,702      
21. 16 Luigi Ferrara Team Mulsanne Alfa Romeo Giulietta TCR 2:12,792      
22. 27 John Filippi Campos Racing Cupra León TCR 2:13,084      
23. 9 Tom Coronel Boutsen Ginion Racing Honda Civic Type R FK8 TCR 2:13,151      
24. 8 Nagy Norbert Zengő Motorsport Cupra León TCR 2:13,270      
25. 66 Szabó Zsolt Dávid Zengő Motorsport Cupra León TCR 2:15,297      

Rovatok