Kiadták a hivatalos büntetősúly-táblázatot a WTCR 2018-as makaói szezonzárója előtt, és ez alapján elég jó helyzetben indulhatnak majd a Hyundaiok az ázsiai utcai versenyen: Michelisz Norberték autója csak a harmadik legnehezebb lesz a mezőnyben a gyors, így a kocsi súlyára érzékeny pályán.
A 40 kilós WTCR-büntetősúllyal 1305 kilóra fogyott Hyundai utoljára a Slovakia Ringen futott ekkora súllyal, ott mindkét időmérőt a BRC Racing pilótái nyerték, majd Gabriele Tarquini és Michelisz a fordított rajtrácsos és a főfutamot is megnyerték később.
A riválisok közül az Audi és a Honda is 10 kilóval nehezebben versenyez majd, a Hyundai mögött aztán a Volkswagen (1285), majd a Zengő Motorsport által használt Cupra és Peugeot (1255) jönnek, a Szuzukában történelmi, első WTCR-győzelmét szerző Alfa Romeo 1245 kilóval a szezonban legnehezebben indul majd.
Autó | Hasmagasság | WTCR-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 60 | -10 kg | 100 % | 1 315 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 50 | 0 kg | 97,5 % | 1 315 kg |
Hyundai i30 N TC | 90 mm | 40 | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 30 | -10 kg | 100 % | 1 285 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 10 | -20 kg | 100 % | 1 255 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 10 | -20 kg | 102,5 % | 1 255 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 20 | -40 kg | 102,5 % | 1 245 kg |
A makaói versenyhétvége négy napra nyúlik majd el, november 15-én, csütörtökön két szabadedzéssel, 16-án két időmérővel, 17-én egy, 18-án pedig két futammal zárja majd a szezont a mezőny. A pilóták között Michelisz csapattársa, Tarquini 291 ponttal, 39 pontos előnnyel vezet, Michelisz 212 ponttal a hetedik, a még dobogós Thed Björktől 26 pont választja el.
(magyar idő szerint)
2018. november 15., csütörtök
2018. november 16., péntek
2018. november 17., szombat
2018. november 18., vasárnap