Tovább bonyolódott a WTCR-összetett a két vasárnapi futam előtt, igaz, egy ponton egyszerűsödött: azzal, hogy az audis Jean-Karl Vernay nyerte a szombati futamot, biztossá vált, hogy csak Gabriele Tarquini vagy Yvan Muller nyerheti a túraautó-világkupa első, 2018-as kiírását. Az olasz 39 pontos előnye 33-ra csökkent vasárnapra,de ezzel együtt sincs nyeregben, hiszen a pénteki hibája miatt mindkét futamon a 14. helyről kezd majd.
A futamgyőztes Vernay a szombaton szerzett 27 ponttal fellépett a páros mögé a WTCR-dobogóra, megelőzve Thed Björköt – előnye 7 pont a svéddel szemben, de akad még komoly kihívója elég.
Vernay 245 ponttal áll, mögötte 238 ponttal Björk, majd egyaránt 227 ponttal Michelisz Norbert és Esteban Guerrieri jönnek, és még a 219 pontos, a vasárnapi főfutamot újra pole-ból kezdő Rob Huff-fal is számolni kell. Michelisz a hétvége előtt 26 pontra volt a dobogó előtt, vasárnap előtt már csak 18 pont választja el a harmadik helyről – a szezon utolsó két futamán a nyolcadik, majd a harmadik helyről rajtolhat.
A csapatösszetettben, ami csak a két hyundaios istálló között dőlhet el, a BRC Racing, vagyis Micheliszék 27 ponttal mennek az Yvan Muller Racing előtt az utolsó két futamon.
(A vasárnapi futamok magyar idő szerint hajnali 1.20-kor és 4.00-kor kezdődnek.)
Ez történt a futamon:
Már a rajt hatalmas izgalmakat hozott a WTCR makaói szezonzárójának szombati első futamán, a harmadik helyről kezdő Yvan Muller ugyanis az első kanyar után már az élre állt Rob Huffot és Esteban Guerrierit előzve, míg az ötödik helyen kezdő Mehdi Bennani visszaesett a két BRC-Hyundai, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert mögé.
Az hosszú egyenes végi nagy jobbos, a Lisboa pedig már nem csak izgalmakat, hanem tömegkoccanást hozott, Bennani volt az, aki keresztbe állt, és elég sok károsodást hozott több kocsinak is. Mire beküldték a biztonsági autót, Muller, Jean-Karl Vernay, Huff, Tarquini, Michelisz, Guerrieri volt a sorrend – az argentin a második helyről esett vissza hatodiknak Michelisz mögé, ami jó hír volt a magyar túraautósnak,m hiszen Guerrierivel is harcban van a világkupa dobogós helyéért. Nem segítette Micheliszt, hogy az első körben Bennani kicsúszása előtt kapott egy nagy ütést a kocsi jobb háta, ami miatt kicsit meghajlott a kocsi, ezért is maradt le kicsit Tarquini mögött a futam közepére – de csak annyira, hogy Guerrieri ne tudjon komolyan támadni.
Tarquini egyébként csapatstratégia miatt került Michelisz elé, a vk-összetettet vezető olasznak minden pontra szüksége van a Mullerrel szembeni harcban, hiszen vasárnap mindkét futamon a top 10-en kívülről, a 14. helyről kezd majd.
A safety car érkezése miatt 9 körre nőtt az eredetileg 8 körös versenytáv. A harmadik kör elején jött az újabb rajt, Vernay erőből lenyomta Muller Hyundaiát, akire Huff is odaért, majd a Lisboa után John Filippi Cuprája vágódott bele a falba, de emiatt nem jött újabb safety car. A francia pilóta a top 10-en kívülről induló Thed Björkkel koccant a megpördülés előtt. A harmadik körtől kezdve Michelisz elég nagy csatában volt a mögötte szorosan autózó Guerrierivel, aki mögött a cuprás Pepe Oriola jött szorosan. De a élharc is izgalmassá vált Muller visszacsúszásával, Tarquini így ugyanis nagyobb előny megtartásában reménykedhetett vasárnapra. Az egyenesben egész hétvégén leggyorsabb Audit vezető Vernay a dobogó felé tett nagy lépést az élre állással – egy körön hiába volt gyorsabb nála Huff, az egyenesben az Audi sebessége volt a nyerő, a hátsó, kanyargós részen pedig nem volt lehetőség előzésre, így nyerő helyzetbe került a francia.
A nagy előzések viszont elmaradtak, a hatodik körben ugyanis Gordon Shedden Audija mögött alakult ki ugyanolyan torlódás, amit tavaly a GT-futam hozott a Police kanyarban tömegbalesettel, így megszakították a versenyt. A WTCR-mezőny olcsóbban megúszta, Shedden mögött kis lemaradással jöttek a többiek, és le tudtak fékezni, és megúszták nagy törés nélkül.
Mivel a baleset a hatodik körben jött, nem volt meg a futam távjának 75 százaléka, csak félpontokat osztottak volna, ha nincs újrarajt, de a versenyigazgatóság a biztonsági autó mögötti gurulórajtos újraindítás mellett döntött – ezzel 10 körre nőtt a futam hossza. A rajt sima volt mindenkinek, sőt, a hetedik kör legvégén Michelisz megszabadult az őt szorosan üldöző Guerrieritől, akit Oriola előzött meg a célegyenes előtt, de az argentin a következő körben visszaszerezte hatodik helyét.
A végéig már nem jött változás a pontszerzők között, Vernay nyert Muller és Huff előtt. Ők lettek az első futam pontszerzői: