Index Vakbarát Hírportál

Még egy kétszeres világbajnok mehet Michelisz ellen

2018. december 19., szerda 10:38

Piszok erős lehet az eddig sem gyenge 2019-es WTCR-mezőny, ha igaz lesz az egyre erősödő pletyka, és csatlakozik a sorozathoz a kétszeres ralikrossz-világbajnok Johan Kristoffersson. A 2017-és 2018-as WRX-győztes svéd túraautós váltása a ralikrossz-vb körüli bizonytalanságok miatt lett opció – elnapolták ugyanis a WRX elektromos hajtásra váltását, így szinte minden gyártó bejelentette, hogy kihagynák a 2019-es évet, megvárva az új elektromos szabályokat (ami akár 2021-ben jöhet csak). Így tett a Volkswagen is, amivel indult Petter Solberg csapata, a PSRX a vb-n.

Kristoffersson egyébként nem simán kétszeres világbajnok, az elmúlt két idényben 24 versenyből 18-at megnyert, a 2018-as szezonban csak egyszer nem ő nyert.

A ralikrosszozás mellett nem teljesen mondott le a túraautózásról sem, 2017-ben és 2018-ban is indult párhuzamosan a skandináv túraautó-bajnokságban (STCC), ahol idén nagy hajrával, az utolsó négy futamból hármat nyerve megszerezte második STCC elsőségét. Az STCC ráadásul TCR-autókat használ, tehát ezekkel sem kellene ismerkednie.

Logikus lenne egyébként, ha a WTCR-ben is maradna a Volkswagennél, ahhoz viszont kell még egy pilóta a VW-nek, ha megtartanák Rob Huffot és Mehdi Bennanit is, hiszen csak kétautós csapatokat lehet indítani.

A TouringCarTimes napokban megírt értesülését egyébként már Makaón is hallottuk, de azóta még több jel mutat arra, hogy 2019-ben WTCR-es túraautóba ülhet a ralikrossz-király.

Ehrlacher megy a nagybátyja után

Az viszont már nem pletyka, hogy ki lesz a Lynk & Co Cyan Racing negyedik pilótája a 2019-es szezonban: a korábbi világbajnokok, vagyis Yvan Muller (4), Thed Björk (1) és Andy Priaulx (2) mellé Muller unokaöccse, a 22 éves Yann Erhlacher csatlakozik a Münnich Motorsporttól. A fiatal francia versenyző 2017-ben az RC Motorsport Lada Vestájával csatlakozott a WTCC-mezőnyhöz, első évében egy futamgyőzelmet és két második helyet szerzett, idén a WTCR-ben két győzelemmel – Hungaroring első futam és Hollandia első futam – és egy második hellyel villant, végül a 10. helyen zárta az összetettet.

Azt még nem tudni, hogy az új, két autó per csapat leosztás alapján kik lesznek a párosok a Cyannél, ahogy azt sem tudni, hogy Michelisz Norberték milyen rendszerben osztoznak a négy Hyundaion.

Rovatok