Őrületes izgalmakkal indult a 2019-es rali-vb, miután az idénynyitó Monte Carlo-ralin egészen minimális különbség, 2,2 másodperc döntött a győzelemről Sébastien Ogier javára. Az összesen 322,81 km mért szakaszból, 16 etapból álló rali utolsó szakasza előtt csak 4 tizedmásodperc választotta el egymástól az akkor vezető címvédő Ogier-t és a 2018-as ezüstérmes Thierry Neuville-t.
Az első napon, csütörtökön még a Toyotát vezető Ott Tänak állt az élen, majd péntekre Neuville vette át a vezetést egy időre, akit még pénteken Ogier váltott az élen, és maradt is elöl az utolsó szakaszig. Közben Tänak ugyan nagyot hajrázott, szombaton mind a négy szakaszt ő nyerte, de korábban annyira visszaesett, hogy így sem tudta beérni az élmezőnyt, ő, Loeb és Jari-Matti Latvala is 2 perc fölötti hátránnyal jött az első kettő mögött, cserébe a harmadik helyért elég nagy csata zajlott.
Neuville a végére részben Ogier technikai hibájának köszönhetően ért fel ennyire közelre, a francia Citroënjében a gázadással volt némi probléma, feltehetően az egyik érzékelővel. Az utolsó szakaszt viszont valahogy kibírta a rendszer és Ogier is, aki ugyan nem nyert meg az utolsó részetapot (Chris Meeke-é lett a 16. szakasz), de 1,8 másodperccel megverte Neuville-t, és így 2,2 másodperces előnnyel megnyerte a Monte Carlo-ralit, amit a szezon legfontosabb eseményének tart, így külön örült a sikernek a francia.
A 2,2 másodperces különbséggel egyébként minden idők hatodik legszorosabb végeredményét hozta a Monte Carlo-rali, ennél kisebb különbség korábban csak ezen a négy ralin volt:
A Monte Carlo-ralin visszatért a WRC-be a korábbi kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb is, aki nagyjából fél szezont vállal idén a Hyundaijal – első részsikere már a negyedik szakaszon megvolt, végül két szakaszgyőzelemmel a negyedik helyen zárt.
A végeredmény