Index Vakbarát Hírportál

Micheliszék a legnehezebbek Zandvoortban

2019. május 16., csütörtök 13:32

Bár a Hyundai lesz a legnehezebb a márkák között a WTCR mostani, zandvoorti hétvégéjén, a helyzetük nem lesz annyira tragikus, mint egy éve, amikor a WTCR-büntetősúlyok mellett még a teljesítménykiegyenlítő-táblázat (BoP) módosításával is ellehetetlenítették a dél-koreai márkát.

Az elmúlt három versenyhétvége eredményei alapján a Hyundai volt a leggyorsabb autó a mezőnyben, ezért Zandvoortban a maximális 60 kilós ballasztsúlyt kapják. A rendszer alapján a Honda a másik leggyorsabb (nekik 50 kiló jár), majd az Audi jön (40 kilóval), ám mivel a WTCR saját büntetősúly-rendszere a BoP-vel együtt van érvényben, a végleges összsúly sorrendje nem a ballasztsúlyok alapján alakul.

Frissítés: Csütörtök kora délután belenyúltak aztán a BoP-be is, a WTCR-újonc Lynk & Co kapott vissza 2,5 százalék motorerőt, cserébe plusz 10 kilót is rájuk pakoltak a BoP értelmében, vagyis Zandvoortban a Hyundaijal azonos súlyon, de alacsonyabb hasmagassággal és több motorerővel mennek majd.

Egy éve a Hyundai a kettős nehezítés miatt messze kilógott a mezőnyből, a kocsik hasmagasságát 100 mm-re emelték, emellett 1325 kilós összsúllyal a második legnehezebb kocsira is 40 kilót vertek, a többség viszont 70-100 kilóval volt könnyebb a szó szerint ellehetetlenített Hyundaioknál. Idén nem lesz ennyire vészes a helyzet, a Hyundai mögött 10 kilóval jön majd a Honda, majd egy nagyobb szakadék után az Audi 1295 kilóval.

A hétvégére könnyítést kapott a Volkswagen, amikben a szlovákiai hétvége előtt cseréltek motorverziót, így papíron a Nürburgringig fix 60 kilós pluszsúllyal indult volna a négy VW, de a szervezők ezt most megfelezték 30 kilóra.

A WTRC zandvoorti hétvégéjének programja

május 17., péntek

május 18., szombat

május 19., vasárnap

Rovatok