A nürburgringi 24 órás verseny miatt rendhagyó módon már csütörtökön elkezdődik a túraautó-világkupa (WTCR) hétvégi programja, amelyen a büntetősúlyok miatt finoman szólva sem valami kedvező helyzetben lesznek Hyundaiok, bár nem Michelisz Norberték kocsija lesz a legnehezebb a mezőnyben a legendás Nürburgring-Nordschleifén.
Hanem továbbra is az a Lynk & Co, amely a legutóbbi versenyhétvégén kisebb botrányt okozott azzal, hogy a gyanú szerint megpróbálta manipulálni a büntetősúly- és az esélykiegyenlítő-rendszert.
A Lynk & Co-k 1345 kilós alapsúllyal versenyeznek majd, őket a Hyundai követi majd 1335 kilóval, ami azt is jelenti, hogy az előző három WTCR-hétvége (Hungaroring, Slovakia Ring, Zandvoort) időeredményei alapján továbbra is a Hyundaiok számítanak a mezőny leggyorsabb kocsijának, így a WTCR belső büntetősúly-rendszerében 60 kilót kapnak.
Csökkent viszont a különbség a Hyundai és a többiek között, hiszen az 1265 kilójukkal legkönnyebb Alfa Rómeók és Volkswagen Golfok már csak 70 kilóval jönnek mögöttük.
A tavalyi súlytáblázatot és eredményeket nézve viszont nem biztos, hogy temetni kell a Hyundaiokat, akkor ugyanis a mezőny legnehezebb autójaként, a többiek 50-80 kilós előnyét eltüntetve a két, nem fordított rajtrácsos futamon hatból négy dobogós helyet is meg tudtak szerezni.
Ugyanakkor tavaly még 100%-os motorerővel mentek a németországi futamon, most viszont már csak 97,5-kal, tehát bár súlyban közeledett hozzájuk a mezőny, hasonló eredményt csak kisebb csodával hozhatnak össze a végsebességre kifejezetten érzékeny, a világon legveszélyesebbnek tartott versenypályán.
június 20., csütörtök
június 21., péntek
június 22., szombat