Hét közben hozták nyilvánosságra a TCR Európa-kupa most hétvégi, barcelonai futamaira vonatkozó súlytáblázatot, ami alapján
az eddigi legnagyobb kihívás előtt áll majd Michelisz Norbert versenycsapata, a M1RA, a büntetősúlyok szerint ugyanis a mezőny döntő többségénél 110 kilóval lesznek nehezebbek a M1RA által is versenyeztetett Hyundaiok.
A 35 fős mezőnyből 10 autót tesznek ki Hyundaiok – ilyen autót vezet a bajnokságban toronymagasan, 78 pontos előnnyel az élen álló Josh Files, az őt követő M1RA-pilóta Luca Engstler, illetve a top 10-ből még a negyedik Mat'o Homola, a hatodik Nelson Panciatici és a nyolcadik Andreas Bäckman is.
A 110 kilós különbség miatt csodától, vagy nagyobb tömegbalesettől eltekintve inkább elvétve várható pontszerzés a Hyundaioktól, ami Files malmára hajtja a vizet – egy versenyhétvégén maximum 85 pontot gyűjthet egy pilóta, vagyis ha nagyságrendileg tud annyi pontot hozni, mint a legjobb hyundaiosok, akkor topesélyesként mehet a sorozat utolsó hétvégéjére Monzába.
Files mögött viszont nagy lesz a tülekedés, és ebben a harcban komoly változást hozhat a barcelonai hétvége, hiszen az alaposan megkönnyített autókkal versenyző kihívók sok pontot gyűjhetnek a második helyért küzdve. A mezőnybeli óriási szakadékot az okozza, hogy a legutóbbi, oscherslebeni fordulóhoz képest a Volkswagen 50, az Audi és a Peugeot 30, a Cupra pedig 20 kilót veszített. Egyedül a Honda hízott Németországhoz képest, 20 kilóval. Ez akár a Zengő Motorsport pilótáját, Tenke Tamást is helyzetbe hozhatja, aki versenyben lehet a megkönnyített Cuprával.
szeptember 20., péntek
szeptember 21., szombat
szeptember 22., vasárnap