Szinte biztos, hogy szabálymódosítás jöhet a túraautó-világkupa 2020-as szezonjára, miután rövid időn belül a harmadik márka folytatása került veszélybe. Elsőként a Volkswagen jelezte, hogy a jövőben csak az elektromos hajtású versenyautóik fejlesztésére fókuszálnak, és bár a már legyártott autókhoz adnak szerviz- és alkatrésztámogatást, de nem fejlesztenek azokon, így valószínűleg a nem túl versenyképes gépek nem maradnak a WTCR-ben.
Utánuk a VW-csoport másik tagja, az Audi jelentette be, hogy gyártói kapacitásban kiszáll a WTCR-ből, igaz, a Comtoyou Racing szeretne maradni az Audikkal a sorozatban, amennyiben sikerül megoldaniuk az indulást.
Most pedig az Alfa Romeótól érkeztek olyan hírek, miszerint inkább az elektromos túraautózásra, az ETCR-re fejlesztett Alfa Romeo Giulia modellen dolgozna az Alfa versenygépeit fejlesztő Team Mulsanne privát csapat, és így jó eséllyel nem vállalnak még egy szezont a WTCR-ben. Ha pedig a kocsikat fejlesztő Mulsanne nem indul, jó eséllyel privát csapat sem lép majd be Alfával a WTCR-be, bár ez még változhat.
A három márka távozása, illetve bizonytalan jövője azt eredményezheti, hogy enyhítenek azon a 2019-es szabályon, miszerint egy autótípusból maximum négy nevezhető a teljes szezonra.
A WTCR Michelisz Norbert bajnoki címét hozó malajziai szezonzáróján erre a kérdésre erősen kitérő választ adott Francois Ribeiro, a sorozat főnöke, ugyanis csak azt mondta, hogy 2020-ban is két autóból álló csapatok indulhatnak csak, a márkánkénti limitre nem mondott semmit, pletykák szerint pedig négyről hatra emelnék a maximumot, hogy 24-26 kocsi környékén, vagy fölötte tartsák az indulók számát.