Két kört tett meg a Spanyol Nagydíjon kikapcsolt biztonsági övvel Charles Leclerc, írja az ESPN. A bizarr eset azután történt, hogy a Ferrari monacói pilótája a verseny 36. körében megpördült a célegyenes előtti sikánban. Egy elektronikai hiba miatt egyszerűen lekapcsolt a motorja, ez okozta a megpördülést. 11. helyen haladt a Ferrari pilótája, a kicsúszás miatt egészen az utolsó helyig esett vissza.
Leclerc megpróbálta újraindítani a motort, ami elsőre nem sikerült, ezért kikapcsolta az övét, hogy kiszálljon a pálya szélén álló autóból. Második próbálkozásra viszont magához tért a motor, ezért Leclerc visszaállt a versenybe.
Már megtett egy teljes kört, amikor rájött, hogy az újraindítás közben kikapcsolódva maradt az öve, de segítség nélkül nem tudta visszakapcsolni.
Jelezte a csapatnak, hogy a következő körben bemenne a boxba, de azt nem mondta a rádióban, hogy miért. Mérnöke azt válaszolta, hogy az adatok alapján minden rendben a motorral, menjen tovább. Csak miután megtett még teljes egy kört mondta, hogy valójában a biztonsági öv a probléma, amiatt kell megállnia.
Srácok, ki kell állnom a boxba. Fékezésnél kicsit mozgok, engem nem zavar, de gondolom nem mindenki lenne boldog, ha kikapcsolt biztonsági övvel vezetnék.
A káosznak ezzel még nem volt vége. Mielőtt behajtott volna a boxba, Leclerc szólt a rádión, hogy szüksége lesz egy új csatra, a szerelők mégsem készítették elő az alkatrészt. Perceken keresztül próbálták megszerelni Leclerc övét, de addigra már akkora volt a lemaradása a mezőnyhöz képest, hogy nem volt értelme folytatnia a versenyt, ezért inkább kiszállt az autóból és feladta a Spanyol Nagydíjat.
A másik Ferrarival Sebastian Vettel a bravúrosnak számító 7. helyet szerezte meg az egykiállásos stratégiájának köszönhetően. A futamot Lewis Hamilton nyerte Max Verstappen és Valtteri Bottas előtt.
(Borítókép: a Ferrari szerelői próbálják bekapcsolni Charles Leclerc biztonsági övét a Spanyol Nagydíjon. Fotós: Pool Ügynökség: 2020 PoolForrás: Getty Images Europe)