Nem kisebb céllal vág neki Rossi Attila Moor a Moto2 Junior GP-sorozatának, mint hogy augusztusra már szabadkártyás helyet tudjon kiharcolni magának a Moto2-es Magyar Nagydíjra. Azt is elárulta a 17 éves versenyző, hogy mennyi mindent kellett feláldoznia azért, hogy most itt lehessen. Megszólalt menedzsere, Stefano Favaro is, aki a világbajnok motorossal, Talmácsi Gáborral is sok éven át együtt dolgozott.
Hatalmas érdeklődés fogadta a Millenárisban rendezett Motorkiállítás szombati napját, dél körülre a belépésre váró embertömeg már a parkon kívül kényszerült várakozni. A sor gyorsan haladt, de így is legalább félórás beléptetési folyamat várt a kilátogatókra.
Az impozáns kiállítás azonban bőven kárpótolhatta a motorok szerelmeseit. Számos márka képviseltette magát a kiállításon. A japánoktól kezdve (például Kawasaki, Suzuki, Honda) egészen a Harley Davidsonig szinte bármelyik brand gépére fel lehetett ülni, meg természetesen ezer meg egy szögből is le lehetett fotózni azokat.
A honi motorsport ismert arcai is tiszteletüket tették, a magyar motorozás legendájával, Talmácsi Gáborral még dedikáltathatták is kedvenc köteteiket a rajongók. Kiss Norbertet is láthatták a kilátogatók, bár ő már csak a nap egyik várva várt eseményén szólalt fel, Rossi Moor versenymotorjának leleplezésén.
A fiatal, mindössze 17 éves versenyző ugyanis 2025-ben már a Moto2 Junior GP-versenysorozatban indulhat, miután a tavalyi évben a Révész Racinget vezető Révész Bálint úgy döntött, esélyt ad az ifjú tehetségnek.
Rossi Attila Moorral és menedzserével, Stefano Favaróval az Index az amerikai–magyar versenyző standjánál beszélgetett a bemutatót követően.
Az Észak-Olaszországban született menedzser egykoron Talmácsi pártfogója is volt, így máig ő az egyetlen menedzser, aki magyar világbajnokot adott motorozásban az országnak. Most Rossi karrierjét egyengeti.
„Mindig tudtam, hogy eljuthatunk erre a szintre, a kérdés csak az volt, hogy mikor – kezdte a 60 éves szakember. – Ez az utolsó lépcsőfok a nagyok előtt, most már tényleg csak karnyújtásnyira van a Moto2-től.”
Normál esetben, ha a fiatal versenyzők elég jól szerepelnek a junior-versenykategóriákban, akkor a Moto3 számukra a belépő. Na már most Rossival nem tudtuk ezt az utat követni, mert a 184 centijével és 74 kilójával egyszerűen túl kicsi lett volna neki a motor. Ekkor azt mondtuk, hagyjuk a Moto3-at, és menjünk rögtön a Moto2-be.
Azt is hozzátette, hogy a Moto2-ben már nagyon erős motorra van szükség, azonban a Révész Racingnek és az Apriliának köszönhetően már hozzájutottak az előírt szinthez megfelelő motorhoz, így december óta már azzal tud készülni a juniorkategóriára a fiatal versenyző.
Sőt, még az is előfordulhat, hogy augusztusban már egy szabadkártyának köszönhetően magyar indulóval a névsorban rendezik meg a Moto2 magyarországi versenyhétvégéjét. A sorozat (a MotoGP-vel karöltve) 33 év kihagyás után tér vissza hazánkba, a helyszín viszont ezúttal nem a Hungaroring lesz, hanem a Balatonfőkajár mellett fekvő Balaton Park Circuit.
Az én részemről ez csak papírmunka, lényegében formalitás, de Rossinál már más a helyzet, ez csakis rajta múlik. Nem az a lényeg, hogy lássák, hogy tud motorozni, hanem hogy észrevegyék, hogy meg tudja állni a helyét. Ehhez az kell, hogy folyamatosan az első öt között szerepeljen
– magyarázta a menedzser, majd át is vette a szót a mellettünk addig számos gratulációt begyűjtő tehetség.
„Ha az első ötben tudok állandóan szerepelni, akkor megnő az esélyem egy esetleges szabadkártyás részvételre. Azonban ezt nem nevezném nagyobb nyomásnak, mint amit korábban át kellett élnem a karrierem során.”
A korábbi, 2022-es sérülésének a réme sem zavarja, ami után egy három és fél órás műtétre volt szükség ahhoz, hogy a csuklójával újra versenyezni tudjon a jövőben.
Apám mindig azt mondta nekem, ha meg akarok állni, akkor megállhatok, és nem kell többet versenyeznem, de én imádom ezt a sportot. Az esések benne vannak, a versenyzés része. Én csak arra koncentrálok, ami előttem van.
Kétéves kora óta jár édesapjával különböző pályákra, szóval ez gyakorlatilag az élete része. Szerinte csak akkor lehet valaki bajnok, ha százszázalékosan mindenét beleteszi a munkába.
Ez hatványozottan igaz Rossi Moorra is, hiszen a mindössze 17 éves fiatal otthagyta a szülőhazáját, az Egyesült Államokat, és visszaköltözött Európába családjával, hogy az évek során az edzések mellett részt vegyen a megszámlálhatatlanul sok junior-versenysorozaton is.
Megmondom őszintén, a motorsport az életem. Amióta az eszemet tudom, mindenemet erre áldoztam fel, ami sok-sok lemondással is járt.
Február elején egyébként az is biztossá vált, hogy Farkas Kevin a MotoGP magyarországi Moto3-as futamán is elindulhat a rendező országnak járó szabadkártyával.
A 2023-ban átadott Balaton Park Circuit operációs igazgatójával készült interjúnkat alább olvashatják.
(Ajánlókép: Mészáros Barnabás, Index)