Az orosz hatóságok „tisztogatást” indítanak a légi közlekedési ágazat vezetői között, miután az ágazat nem teljesítette a Kreml azon tervét, hogy a nyugati modellek helyettesítésére hazai polgári repülőgépeket gyártson – közölte hétfői cikkében a The Moscow Times.
A PJSC Yakovlev vezérigazgatóját, Andrej Boginszkijt és a PJSC Tupolev ügyvezető igazgatóját, Konsztantyin Timofejevet eltávolították pozíciójukból. Boginszkijt Mihail Miszustin miniszterelnök utasítására bocsátották el „a polgári repülési program kudarca” miatt.
A kormány ambiciózus terve a légi közlekedési ipar újjáélesztésére 40 polgári utasszállító repülőgép gyártását tűzte ki célul 2023-ra. A tervek szerint 2026-ra a gyártás évi 120 repülőgépre emelkedett volna, 2028-ra elérte volna a 200-at, 2030-ra pedig a 230-at, ami az 1970-es évek vége óta a legmagasabb szint. A program azt is előrevetítette, hogy az orosz légitársaságok tavaly két importált Szuhoj Szuperjetet és három Tu–214-es utasszállítót kapnak. Az idei évre 20 Szuhoj Superjet, hét Tu–214-es, hat MC–21-es és két Il–114–300-as repülőgép szerepelt a célokban.
A valóságban az iparnak csak két Tu–214-est és egy Il–96–300-ast sikerült leszállítania. Ennek eredményeként a kormány drasztikusan csökkentette céljait. A 2025-re tervezett gyártást 82 repülőgépről mindössze 20-ra, a 2026-os célt 120-ról 97-re, a 2027-est pedig 180-ról 140-re csökkentették.