Index Vakbarát Hírportál

Térhatású lesz a 2010-es futballvébé

2009. december 4., péntek 12:05 | aznap frissítve

Jövőre már 3D-felvételek készülnek Dél-Afrikában a futball-vb-n, és a FIFA hamarosan eldönti, hogy lesz-e élő térhatású közvetítés. A Sharp szerint a gyártók jövő tavasszal új tévéket mutatnak be, mert a sportesemény miatt fellendül a kereslet.

A Fifa bejelentette, hogy a 2010-es világbajnokságon huszonöt meccset térhatású kamerákkal is felvesznek majd. A mérkőzésekről filmet készítenek, azt viszont még nem döntötték el, hogy a térhatású videókat élőben is leadják-e. Nem számíthatnak sok nézőre, egyes becslések szerint Európában még 2013-ban is csak 13,6 millió 3D-tévékészülék lesz.

Hiroshi Sasaoka, a Sharp európai igazgatója az Indexnek elmondta, hogy a 3D-s technológiát eredetileg arra találták ki a gyártók, hogy valamivel megkülönböztessék a bluray-t a szokványos dvd-től. A japán cég jövőre több műszaki újítást bevezet, és március-április környékén dob piacra új készülékeket, mert a futball-vb miatt a kereslet növekedésére számít.

Európában az emberek jobban figyelnek a környezetvédelemre, Sasaoka szerint részben ennek köszönhető, hogy nagy az érdeklődés az alacsonyabb fogyasztású, led háttérvilágítású lcd-tévék iránt. Jövőre a felső és középső kategóriában a ledes lcd-tévék lesznek az elterjedtek. A régiónkban a 32 hüvelykes tévék a legnépszerűbbek, de a csökkenő árak miatt a 40 hüvelykesből is egyre több fogy, mondta Sasaoka. Ez még még mindig messze van az amerikai átlagtól, az óceán túloldalán a 60 hüvelykes tévé a menő.

Magyarországon a Sharp csak 2010-ben vár fellendülést, de Németországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Franciaországban már jó a helyzet. Ennek köszönhetően a korábban vártnál több, 39-40 millió lcd-tévé talál gazdára idén.

Európában az átlagosnál kisebb tévék is kelendőek, mert Angliában és Franciaországban már a háztartások 45-50 százalékában van lapostévé, és ezek a családok már a 19, 22 vagy 26 hüvelykes tévéket keresik. Második készüléknek, mondjuk a gyerekszobába vagy a konyhába. Sasaoka becslése szerint a vevők körülbelül 40 százaléka veszi a második lapostévéjét.

Rovatok