Index Vakbarát Hírportál

Lázadoznak a játékosok az új Counter Strike ellen

2010. július 7., szerda 09:47

A dizájnt és a játékmenetet is érintő változtatásokat eszközölt a fejlesztő Valve az egyik legnépszerűbb lövöldözős játékban, a Counter-Strike: Source-ban. A gamerek egy része tiltakozik, és visszasírja a régit, mások szerint nem romlott el végleg a CS. De mit szól mindehhez Kodiak, a legenda?

Nincs konzervatívabb közösség a hardcore gamerekénél. A Counter-Strike: Source-ban (CSS), a világ egyik legnépszerűbb multiplayer lövöldözős játékában bevezetett változtatások miatt több tiltakozó mozgalom is indult az elmúlt hetekben. A gamerek jelentős része elégedetlen az újításokkal, és követeli, hogy a fejlesztő Valve állítsa vissza az eredeti állapotokat. Kodiak, a többszörös CSS-legenda alapjában véve nem bánja a változásokat, csak a Macintosh egérgyorsítását képtelen megszokni (a CSS mostantól az Apple gépein is fut).

A Valve május elején jelentette be, hogy Counter-Strike: Source Beta néven módosított játékot mutat be, amelyet a Hidden Path Studioszal közösen készített. Az elmúlt hetekben azonban a Steamen belépő játékosok azt tapasztalták, hogy a változtatások kéretlenül is települtek az automatikus frissítéssel.

A felszíni újítások közé tartozik, hogy változott néhány felület, például az eredménykijelző dizájnja. Ha valakit megölnek, kimerevítve megjelenik a gyilkos képe, és egy billentyűnyomásra el is menthető a jelenet, egy-egy kör végén pedig kiderül, ki volt az MVP – ez az amerikai sportokból ismert  „most valuable player”, a legeredményesebb játékos rövidítése.

Az egyik legjelentősebb változás a 144 új achievement, vagyis azok a hőstettek, amelyeket egy-egy játékos vagy csapat javára lehet írni. Ezek a játék menetén nem változtatnak, de lehet azzal érvelni, hogy érdekesebbé teszik a CSS-t, különösen annak, aki naponta hosszú órákon át játszik, annyit, hogy talán már maga is unja.

Mostantól aki 500 ellenfelet megöl, abból Corpseman lesz (Hullaember), aki 10 000-et, abból God of War (a háború istene), aki egy körön belül 10-et, abból Unstoppable Force (megállíthatatlan erő), és aki az ellenséges csapat összes tagját, abból Cleaner (takarító). És ezek még csak a gyilkoláshoz kötődő eredmények, külön vannak olyanok, amelyek a térképhez, a fegyverekhez, a bomba lerakásához és hatástalanításához vagy a túszmentéshez kapcsolódnak.

Egyik kedvencünk a Defusus Interruptus, amit akkor ér el egy terroristaelhárító, ha a bomba hatástalanítását abbahagyva likvidál egy terroristát, majd sikeresen megakadályozza a robbanást. Az eredmények összesített statisztika (lifetime achievements) formájában is megtekinthetők.

Régen minden jobb volt?

Más változások a játék motorját érintik, így közvetlen hatással vannak a játékmenetre. Ide tartozik a fény- és a füstbomba hatása: egyesek szerint az előbbi, a flash grenade fokozatosabban vakít, az utóbbi által keltett füstön viszont könnyebb átlátni, mint eddig. Kodiak nem tapasztalt észrevehető változást. Egyes parancsok eltűntek, mások megjelentek a játékban, és kiküszöböltek néhány idegesítő bugot, többek között a bombarobbanás ellenére megkapott pontokat és a halál utáni gránátsebzés jelzését a konzolban.

A változtatások ellen tiltakozók eddig 35 ezer aláírást szedtek össze a Petition Online-on, bár ott leginkább a 66-os maximális tickrate és a minigame-ek eltávolítása miatt tiltakoznak. A magyar gamerek is szorgosan vitáznak a változásokról. „A közvélemény szerint egy kalap s_zar! – írja Levi01 a megújult játékról a Pcforumon. – A halottak úgy fekszenek mint a filmekbe, a földrevitt megbilincselt bűnözők!!!”

A total cs-n ennél jóval árnyaltabb vélemények is megjelentek, Saxxo szerint például a csalódást jórészt az okozza, hogy „nem egy tökéletesen kivitelezett újítássorozatot kaptunk, hanem egy jó próbálkozást, ami számos helyen javításra szorul.” Egy másik jól artikulált komment  Riddicktől: „Hiába van ezertrillió FPS-ed, hiába van ,,obis” CFG-éd ha nincsen meg a gondolkodás ezek mögött az egész szart se ér :)”

Rovatok