Korai lenne a dobogóra állítani a győztest, de az elmúlt negyedévben a Google simán megverte két fő riválisát.
A Bing és a Yahoo összekötötte a keresőhirdetési platformját, de ennek az akciónak egyelőre a Google a győztese. Az évente 900 millió dollárnyi hirdetést kezelő Efficient Frontier ügynökség legalábbis azt látja, hogy a Google két százalékkal növelte részesedését a fizetett keresőhirdetések piacán.
A vállalat jelentése szerint az eddig is domináns Google piaci ereje 75,8 százalékról 77,9 százalékra nőtt 2010 harmadik negyedévében. A kattintások költsége 14 százalékkal nőtt egy év alatt.
A Bing is növekedett, de az Efficient Frontier szerint sok a zaj az adatokban, nehéz elkülöníteni egymástól a Bing természetes növekedéséből eredő bővülést, illetve és a Yahoo-tól érkező forgalmat.
Összességében is erős volt a harmadik negyedév, a keresőhirdetések piaca egy év alatt 19 százalékkal bővült. Az Efficient Frontier szerint a következő negyedév is erős lesz, és arra számít, hogy ismét a Google lesz nyerő. A vállalat arra is rámutatott, hogy már említésre méltó igény mutatkozott a Facebookon megjelenő hirdetések iránt, és az a trend is várhatóan erősödik a jövőben.