Index Vakbarát Hírportál

Alkalmazásbolt került a Panasonic tévéibe

2011. február 25., péntek 10:44

Továbbra is 3D fronton nyomul a Panasonic, a céljuk: egyeduralkodóvá válni a piacon. Új plazmapanelekkel, alkalmazásbolttal, játkékokkal próbálnak vevőket magukhoz csábítani. A cég Londonban mutatta be legújabb termékeit, és egy háttérbeszélgetésen azt is megtudtuk, hogy mi fogja igazán előrevinni a 3D technolódiát.

Sokkal gyorsabban fejlődik a 3D tévék piaca a Panasonicnál, mint várták, háromszor annyi 3D tévét adnak el a tervekhez képest, 2012-re pedig az ideihez képest is 80 százalékos lesz a bővülés – mondta Laurent Abadie, a cég európai vezérigazgatója egy háttérbeszélgetésen a cég londoni termékbemutatóján. Ezen számok alapján már nem tűnik túlzásnak, hogy 2014-re a Panasonic szerint a lapostévék jókora része már 3D lesz. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindenki 3D tartalmakat fog nézni, de az tény, hogy a 3D tévékben sokkal jobb minőségűek a panelek, mint a mostani 2d tévékben. A 3D technológia fejlődésével a 2d technológia minősége is jelentősen javult.

A Panasonic új paneleket is bemutatott Londonban tartott éves termékbemutatóján, a Neoplazmát. Ez az eddigiekhez képest 11 százalékkal fényesebb képet ad, valamint világosban is élvezhető lesz, mert az új filterrel jobb lesz a fekete szín rajta. Az újonnan kifejlesztett, gyorsan váltakozó foszfor csökkenti az áthallást és a kísérletek alapján sokkal kevesebbet fogyaszt az eddigi modelleknél. A tervek szerint az idén eladott plazmák 70 százalékában az új panel lesz.

A Panasonic a megújított plazmasorozata mellett kiterjeszti 3D és led lcd televízióinak választékát, ami magában foglal 14 különböző 3D és 14 led lcd modellt is. A 3D fejlesztések továbbra is nagyon fontosak a cégnek, és az idén végre a kontent is megjelenik a technológiához. Laurent Abadie információi szerint az idén több mint hatvan filmet forgatnak 3D technológiával, de megjelennek végre a 3D tévéadások és csatornák is. Az egyik legfontosabb és egyben leglátványosabb terület a sport, itt hatalmas előrelépés várható. Azt azonban Abadie is kénytelen volt elismerni, hogy a technológiát előrevinni a felnőttfilmek fogják.

Az igazi újítást azonban a Viera Connect jelentheti a Panasonic tévéknél. Facebook, Twitter, YouTube, játékok is elérhetők a Panasonic tévéin ezentúl. Az internetes extrákat ezentúl nem Castnak, hanem Viera Connectnek hívják, ezzel is jelezve, hogy jelentős változásról van szó.

A tévéken eddig is elérhető volt Amerikából a Hulu, Netflix, CinemaNow, Amazon VOD és a Viera Connect saját online videói, ezentúl azonban szinte egész online életünket a tévén keresztül élhetjük. A tévéken van Facebook, Napster, Skype és Ustream alkalmazás is, valamint a Gameloft játékai is futnak rajta. A felhő-alapú szolgáltatást tavasztól lehet majd használni, a cég vezérigazgatója Laurent Abadi szerint az új szolgáltatás elősegíti az iptv szolgáltatások elterjedését. A Viera Connect Európában is elérhető lesz, de Magyarországon egyelőre csak korlátozottan.

Tavasztól majd ingyenes játéklehetőséget és más szerver alapú alkalmazásokat lehet elérni a Connecten keresztül. A játékokat távirányítójával, vagy pc-hez szánt usb-s gamepaddal kell irányítani, és egyszerre többen is játszhatnak. Későbbi további alkalmazások is elérhetők lesznek a Marketben. Az online Marketben alkalmazások ezreit lehet letölteni, megvásárolni. A tévé egyre fontosabb platformmá válik a tabletek, pc-k, laptopok és mobilok mellett. Az online boltban nem csak a Panasonic saját alkalmazásait lehet megvásárolni, hanem külső partnerek is bekerülhetnek. Abadeie azt mondta, hogy nyitottak bárkire, aki szeretne bekerülni a rendszerbe szolgáltatásával.

Még egy érdekes adat hangzott el a háttérbeszélgetésen, ez pedig a televíziók életkorával vol kapcsolatos. A televíziókat régebben átlagosan hét-tíz évente cserélték le, ma ez az idő sokkal rövidebb. Abadie szerint a háztartásban lévő fő tévét 2-4 év alatt cserélik le a gyors technológiai fejlődés miatt. A régi tévét azonban nem dobják ki, hanem egy másik szobába, hálószobába viszik át. Ugyancsak érdekes, hogy egy kutatás szerint a vásárlás utáni legnagyobb frusztráció a felhasználók körében, hogy miért nem vettek nagyobbat.

Rovatok