Öt éve jelent meg a Nintendo mozgásérzékelős irányításra építő játékkonzolja, a Wii. Bár annak idején a szakma enyhe lesajnálással fogadta a játékgépet, és mindenki azt gondolta, az Xbox360 és a Playstation3 el fogja söpörni a grafika helyett az újszerű játékélményre építő Wii-t, nem ez történt: 85 milliót adtak el belőle, majdnem annyit, mint a két konkurensből együttvéve. És a hírek szerint most jön az utód.
A világ legnagyobb példányszámú videojátékos magazinja, a Game Informer értesülései szerint az júniusi Los Angeles-i E3 játékshow-n mutatja be a Nintendo a Wii utódját, ami a boltokba 2012 végén érkezik meg. Az egyetlen részlet a konzollal kapcsolatban, amiben minden forrás egyetért, az, hogy hd felbontású grafikája lesz, de hogy a grafikus rendszere, illetve a processzora erősebb, vagy gyengébb lesz a már szintén öt éves, így elavultnak számító PS3-nál és az Xbox360-nál, azt még nem tudni.
Szintén nincs információ arról, hogy a hagyományos kontrolleres irányítást, a Wii mozgásérzékelését, vagy a Kinect még fejlettebb, kontroller nélküli verzióját alkalmazza majd a gép, és azt sem tudni, milyen online képességei lesznek. Az mindenesetre valószínű, hogy nem csak egy grafikailag felturbózott Wii-ről lesz szó, a Nintendo az utóbbi években rendszeresen előállt valami váratlan trükkel a konzoljainál: a Wii mozgásérzékelője mellett ilyen volt a DS dupla képernyője, vagy a 3DS szemüveg nélkül is 3d-s képet adó kijelzője.
A Nintendo nem kommentálta a hírt, de szakértők szerint az időzítés tökéletes egy új konzol bemutatására, és a piacra dobásra. A hd grafika könnyebbé teszi majd a több platformon is megjelenő szuperprodukciók nintendós változatainak elkészítését (eddig a többiekétől gyökeresen eltérő irányítás, és a sokkal gyengébb grafikai képességek miatt ez nagyon sok külön munkát jelentett).
Az időpont is éppen jó, a Wii eladásai kezdenek hanyatlani, a Move és a Kinect a konkurensekhez is elhozta a mozgásérzékelős irányítást, viszont éppen ezeknek a költséges kifejlesztése és piaci bevezetése miatt a Sony és a Microsoft most pár évig biztos nem áll elő új alapgéppel, így a Nintendo számára szabad a pálya, és vetélytársak nélkül léphet a piacra az új géppel.
A szakmát meglepte az is, hogy a hagyományosan sokat titkolózó Nintendo most másfél évvel a megjelenés előtt megmutatja a világnak az új gépét. Ezzel egyrészt időt ad a konkurenciának felkészülni, másrészt a az eddig megszokottnál sokkal több lehetőséget ad a játékfejlesztőknek arra, hogy a premierig alaposan kiismerjék a gép képességeit.
A Wii, és az elődei esetében is sokat panaszkodtak a külső fejlesztők, hogy kevés támogatást kapnak a Nintendótól, és hagyományosan a japánok saját, belső fejlesztésű játékai voltak az igazi húzócímek a konzoljaikon, nem a külső kiadókéi. A Nintendo elnöke, Satoru Iwata egy tavaly őszi konferencián mondta először, hogy ezt a hagyományt meg akarják törni, és jobban támaszkodni a külső fejlesztőkre.