Index Vakbarát Hírportál

Óriási siker a Kindle Fire

2012. február 22., szerda 17:01

Másfélszer több táblagépet adtak el 2011 utolsó negyedévében, mint az azt megelőző három hónapban - derült ki az IHS iSuppli adataiból. A harmadik negyedév 17,4 milliója után 27,1 millió tablet talált gazdára világszerte, és még mindig az Apple a piacvezető, de a befolyása kis mértékben csökkent.

A kaliforniai cég 15,4 millió iPadet és iPad 2-t adott el az utolsó negyedévben, miközben az Amazon frissen bevezetett Kindle Fire táblagépéből közel 3,9 millió fogyott. Egyértelmű, hogy az Amazon színre lépése is közrejátszott abban, hogy az Apple részesedése apadjon. Míg a harmadik negyedévben a táblagépek 64 százalékát értékesített az Apple, a negyedik negyedévre ez az arány 57 százalékra esett vissza. A két negyedév között a Barnes & Noble Nook forgalma is 156 százalékkal, 1,92 millió darabra nőtt.

Az Amazon Kindle Fire a második legnépszerűbb tabletté vált, megelőzve a hosszú ideje piacon lévő Samsung Galaxy Tab sorozatot, amely 2,14 millió darabos negyedéves forgalommal a harmadik helyen végzett. Az Apple igazi riválisa azonban nem az Amazon volt, hanem saját maga. Ugyanis az iPhone 4S okostelefonnak az Apple-rajongók nem tudtak ellenállni, és inkább arra költötték a pénzüket, mint az iPadre – állította Rhoda Alexander, az IHS iSuppli elemzője.

Míg az Apple éves tabletforgalma (40,5 millió) 168 százalékkal szárnyalta túl a 2010-eset (15,1 millió), dominanciája csökkent a bővülő piacon. Egy éve még az elkelt táblagépek 87 százalékát értékesítette a cupertinoi vállalat, ez az arány 2011-ben 62 százalékra esett vissza.

Bár az Amazon az utolsó negyedévben megelőzte a Samsungot, utóbbi Galaxy Tabjei az éves listán a második helyezést értek el 6,1 millió eladott példánnyal.

Rovatok