Vannak rosszul végződő felvásárlások, és mindegyik vállalatnál akadnak gyengébben teljesítő részlegek, a Microsoftnál pedig mindkét hibát az online üzletág tudja felmutatni. A szoftvercég negyedéves pénzügyi jelentéseiben mindig az online üzletág mutatói a legrosszabbak, az évek során milliárdok folytak el arra, hogy a Bing utolérje a Google-t. A hétfőn bejelentett 6,2 milliárdos bukás erre is rátesz még egy nagy lapáttal.
A Microsoft 2007-ben vette meg az aQuantive nevű céget 6,3 milliárd dollárért, miután a Google elhappolta előle a szintén online hirdetésekkel foglalkozó DoubleClicket. A Microsoftnak most 6,2 milliárd dolláros értékcsökenést kell elkönyvelnie, mert az aQuantive nem a várt mértékben gyorsította a növekedést a hirdetési részlegen.
A Bing piaci részesedése és a bevétele is növekszik, de a Microsoft nem ad nagy növekedési kilátást az online szolgáltatások részlegének, és kisebb nyereséget jósol, mint korábban.