Index Vakbarát Hírportál

A British Airways az interneten nyomozna saját utasai után

2012. július 6., péntek 07:23

Komoly vihart keltett jogvédő szervezetek köreiben a British Airways légitársaság Know Me nevű programja, amiben a cég az interneten fellelhető adatok alapján, automatizált Google-keresésekkel készítene dossziékat az utasairól. A BA szerint ez csak a jobban személyre szabott kiszolgálás eszköze, a jogvédők szerint viszont felháborító, hogy az utasok engedélye nélkül építenek róluk adatbázist, megbízhatatlan információkból.

A légitársaság szóvivője azt mondja, azt a hatást szeretnék elérni, mint amikor az ember bemegy a kedvenc éttermébe, és ott arcról felismerik. Ezt több ezer fős személyzet és milliós utazó közönség esetében úgy tudják elérni, hogy a jegyfoglalásnál megadott nevek és személyes adatok alapján a Google-re bízzák a további információk kiderítését, például az ügyfél arcképének felkutatását, ami alapján felismerhetik már a reptéren, és személyesen üdvözölhetik az utaskísérők. A saját belső adatbázisukkal összekapcsolva akár annak is utánanézhetnek, hogy a visszatérő utas korábbi útjain volt-e késés vagy más kellemetlenség, és rögtön nyitásként elnézést kérhetnek ezért.

Az ötlet ellenzői szerint egy ilyen adatbázisba teljesen ellenőrizetlen módon olyan adatok is bekerülhetnek, amiket a felhasználó nem feltétlenül szeretne a légitársaság orrára kötni, de a fő gondjuk vele az, hogy a cég az utasok megkérdezése és engedélye nélkül épít róluk profilt. Hasonló, a személyesebb hangulatot erősítő szolgáltatások egyébként már működnek egy ideje több légitársaságnál is, általános például, hogy az ülésünk kiválasztásánál megadhatjuk a Facebook-profilunk címét, és aki mellénk vesz jegyet, megnézheti, ki lesz az útitársa a gépen.

Rovatok