Index Vakbarát Hírportál

Bingelő Pókemberen röhög az internet

2012. július 12., csütörtök 19:43

Az új Pókember-film egészen realisztikus volt, míg Peter Parker el nem kezdett Binget használni benne internetes keresőként - ez a rajongók általános véleménye a napokban a mozikba került és ott, ha nem is rekordközeli, de szép bevételeket produkáló új Pókember-filmről. A Microsoft termékelhelyezős reklámjai között eddig is akadtak már közröhejt kiváltók, mint például a Hawaii Five-O Bing-jelenete (és akkor Vágási Feri klasszikusáról a Szomszédokban még nem is beszéltünk), a pókemberes Bing-használatnál azonban még inkább kilóg a lóláb. Peter Parker, aki a történet szerint egy vérbeli geek, sosem használná a Microsoft keresőjét, a jelenet így jobban elüt a film világának belső logikájától, mint az, hogy Manhattan felhőkarcolói között pókfonálon ugrabugrál tíz perccel később - szól a rajongók ítélete.

A béna termékelhelyezés annál is érthetetlenebb, mert a Sony hasonló reklámjai például teljesen jól működnek a filmben, a főgonosz Vaio laptopot használ egy Sony monitorra kötve, a járókelők Sony Xperia mobillal videózzák le Pókembert, amit aztán Sony Tablet S táblagépen néznek az egyetemisták egy következő jelenetben, és így tovább, minden termékelhelyezés teljesen hihető, és kicsit sem tolakodó.

A Bing egyébként, Pókember ide vagy oda, dinamikusan növeli részesedését a keresők között, az amerikai piacon már 30 százalék körül tart, és folyamatosan vonzza el a Google felhasználóit. A teljes képhez hozzátartozik, hogy ennek nagyrészt az az oka, hogy a Yahoo portálján és más nagy forgalmú oldalakon a keresőmező alapértelmezett kiszolgálója a Bing, és a Microsoft minden követ megmozgat, hogy minél több partnerénél leváltsa a beépített Google-keresőt - vagyis a felhasználók nagy része úgy használja a Binget, hogy igazából nem is tud róla, hogy bingel guglizás helyett.

A következő nagy költségvetésű film a mozikban, ahol a Microsoft kiemelt marketingpartner, várhatóan az Emlékmás remake-je lesz augusztusban.

Rovatok