Index Vakbarát Hírportál

Új grafikus motoron dolgozhat a Half-Life játékok fejlesztője

2012. augusztus 6., hétfő 17:36

Spekulációk szerint a Steamet üzemeltető, valamint számos, díjnyertes játékot fejlesztő Valve Software már dolgozik következő generációs grafikus motorján, a Source Engine 2-n. A cég játékaival foglalkozó Valvetime szerzői megvizsgálták a Filmmaker nevű alkalmazást, a kódban pedig több mint hatvan olyan sort találtak, amelyek egy új engine-re utalnak. A vizsgálattal foglalkozó hír szerint még csak egy fájlt vizsgáltak át alaposabban, de már ez is megalapozottá teheti a gyanút. Hogy más is alaposabban utánajárhasson a dolognak, a kérdéses fájlt a Pastebinen is megosztották.

A Valve nem cáfolta és nem erősítette meg az értesüléseket. A hivatalos oldalukon még mindig arra hivatkoznak, hogy a 2004-es Half-Life 2 megjelenése idején bemutatott Source engine a mai napig a legsokoldalúbb grafikus motor, ám az utódjáról nem nyilatkoztak.

Az új motorral kapcsolatos spekuláció nem tűnik alaptalannak. Bár a Source motor erősen továbbfejlesztett verzióját a Valve felhasználta az újabb játékaihoz is – utoljára a 2011-ben megjelent Portal 2-höz –, nyolc év bőven elég egy grafikus motor elévüléséhez. A Source 2-vel kapcsolatos találgatások először 2011-ben kaptak szárnyra, amikor a Valve leigazolt három veterán programozót, köztük Michael Abrasht, a Windows NT vezető fejlesztőjét, aki a kilencvenes évek közepén John Carmackkal együtt készítette el a Quake engine-t, a világ első háromdimenziós grafikus motorját. És bár Abrash saját bevallása szerint jelenleg mással foglalkozik a Valve-nál, tény, hogy a grafikus motorok területén az egyik legnagyobb szaktekintélynek számít.

Rovatok