Index Vakbarát Hírportál

Kínai cég tör az Amazon és az eBay babérjaira

2012. november 13., kedd 16:29

November 11-én a világ egyik legnagyobb online kereskedője, a kínai Alibaba 3,1 milliárd dolláros forgalmat regisztrált. A rekordforgalom 367 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban. A kereskedőcég több csatornán, a klasszikus kereskedőoldalon, a Tmall.comon és a Taobao aukciós szájton keresztül tudott ekkora forgalmat generálni. Az Alibaba tájékoztatása szerint 24 óra alatt tízmillióan látogattak az online boltokba.

Az Egyesült Államokban néhány éve a Hálaadás utáni első hétfőt Cyber Mondaynek nevezik, ez az internetes vásárlás napja, ekkor az online áruházakban nagyobb kedvezményeket adnak. Évről évre nagyobb a forgalom, de idén valószínűleg nem tudják majd elérni az Alibaba mostani teljesítményét. Tavaly ugyanis 1,25 milliárdos volt a forgalom ezen a napon Amerikában (az Alibaba akkor még csak 833 milliós forgalmat generált).

November 11-én eredetileg a szinglik napját ünnepelték Kínában, de a Tmall 2009-ben elkezdte átalakítani a nap témáját. Arra kérte az online kereskedőket, hogy adjanak ötvenszázalékos kedvezményeket ezen a napon. Az árengedmények az október elsejei kínai nemzeti ünnepen tartott árleszállítások és a kínai újév közé esnek. Az idén több mint tízezer márka csatlakozott, köztük külföldi cégek is, mint az Adidas, Nike és Gap.

A Tmall az Alibaba újabb oldalai közé tartozik, 2008-ban kezdte meg működését, de nagyon hamar igen népszerű lett. Tavaly például 16 milliárd dolláros volt a forgalma, de idén ez várhatóan átlépi a 32 milliárdot. Ez azt jelenti, hogy november 11-én éves terveinek tizedét sikerült elérnie a cégnek.

Az Alibabának nagyszabású tervei vannak, szerintük még idén sikerül túlszárnyalni az Amazon és az eBay forgalmát. Hamarosan azonban saját piacán is vetélytársa lehet, az eBay ugyanis azt tervezi, hogy összeáll a luxustermékeket árusító Xiuval.

Rovatok