Index Vakbarát Hírportál

A UPC zöld számán részletesen tájékoztat

2012. december 23., vasárnap 18:07

Megállapodott a UPC Bodonovich Jenő médiabiztossal arról, hogy a korábbinál pontosabb és részletesebb tájékoztatást nyújt előfizetőinek az általa ajánlott szerződésmegújításról, és meghosszabbítja a határidőt annak elfogadására vagy visszautasítására, írja a Kreatív Online.

A UPC november közepén küldött levelet előfizetőinek: a nagyrészt reklámszöveget tartalmazó küldemény hátoldalán fontos jogi tudnivalókat rejtettek el – az ügyfelek közül  akadt   is   olyan, aki  egyszerű reklámanyagnak nézte a küldeményt. A cég a levél hátulján arra figyelmeztette előfizetőit, hogy „ráutaló magatartással” kötnek új szerződést, a korábbit pedig ugyanígy megszüntetik. Ez az értesítés kézhezvétele után a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével is megtörténhet.

A lépés elég nagy visszhangot kapott, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság  vizsgálatot indított, az ügyfelek pedig a cég  Facebook-oldalán  fejezték ki  véleményüket. Bodonovich Jenő a hírközlési hatósági eljárástól függetlenül személyes egyeztetést kezdeményezett a szolgáltatóval november végén, írja a Kreatív.

A megállapodásuk értelmében a UPC 2013. január 31-ig működtet egy ingyenesen hívható zöld számot a 06-80-980-013-on, ahol mindenkit informálnak arról, mit jelent az új előfizetői szerződés. Eddig lesz lehetőség arra is, hogy az előfizetők nyilatkozatot tegyenek az új szerződéses forma elfogadására vagy elutasítására, még akkor is, ha ráutaló magatartásként közben befizették a számlát.

Az új szerződésekre vonatkozó nyilatkozatokat külön telefonos menüpontban és emailben is fogadják. A UPC emellett azt is vállalta, hogy a jövőben minden kétoldalú módosításnál legalább harminc napot biztosít az előfizetőknek esetleges tiltakozásuk kifejezésére.

Rovatok