Index Vakbarát Hírportál

Érteni fog a beszédből az új Xbox

2013. február 7., csütörtök 19:13

Ahogy közeledik a nyár eleje, és azzal az E3 videojáték-kiállítás, úgy szivárog ki egyre több információ a Microsoft és a Sony háza tájáról az esemény fő sztárjainak szánt két új játékkonzolról, az Xbox 720-ról, és a Playstation 4-ről. Mivel a Sony valószínűleg a február 20-ra meghirdetett nagy sajtópartiján mutatja be a PS4-et, elképzelhető, hogy az xboxos hírek hirtelen megindulása tudatos szivárogtatás a Microsoft részéről, de a végeredményt tekintve mindegy is, a lényeg, hogy már most minden játékos a két gépről beszél, bő fél évvel a megjelenésük előtt.

A Verge értesülései szerint a Microsoft az új Xboxba az Apple Sirijéhez hasonló beszédfelismerő rendszert épít, és a játékosok élő szóban tudják majd irányítani a konzolt. Már a bekapcsoló gombra sem lesz szükség, elég, ha azt mondjuk hangosan, Xbox, és a gép aktiválja magát. Vagy megkérdezhetjük tőle, mivel játszanak éppen a barátaink, és rögtön felhozza az xbox live-os ismerőseink listáját, megmutatja, ki milyen játékba van becsatlakozva, és a következő mondatunkkal akár be is szállhatunk valaki mellé egy többszemélyes partiba. A technológiát a Skype-ra alapozzák, ami szintén az Xbox rendszerének alapvető része lesz, ezen kommunikálhatunk majd a többi játékossal.

Az Edge közben azt a hírt szellőztette meg, hogy az Xbox 720 (már ha tényleg ez lesz a neve, mert az Orbis névről is régóta pletykálnak) 50 gigabájtos bluray-lemezt fog használni, állandó netkapcsolatot igényel majd az egyszemélyes játékhoz is. Ennek célja elsősorban a kalózkodás visszaszorítása, hiszen folyamatosan ellenőrizni tudja a rendszer, hogy eredeti lemez van-e a gépben. A lap szerint ezzel a megoldással szűri majd ki a Microsoft a használt játékokat is: minden egyes eladott játékot ahhoz a géphez és ahhoz a felhasználóhoz regisztrál majd, ahol az először települt a konzolra, és más nem is tudja majd futtatni azt innentől. A használt játékok piaca több milliárdos nagyságrendű, és régóta csípi a nagy játékkiadók szemét, hiszen csak a játékboltok és online piacterek nyernek a dolgon, ők egy fillért nem látnak a másodkézből indított kereskedelmen. Persze az még egy érdekes meccs lesz a fogyasztóvédelemmel, ha a használt játékok adásvételét így el akarják lehetetleníteni.

A nagy konkurens Playstation 4-ről a japán Nikkei adott hírt, a legérdekesebb a konzol ára, ami a gazdasági lap értesülései szerint 40 ezer jen (ez kb. 430 dollárnak felel meg) lesz. A Playstation 3 ennek éppen a másfélszeresébe került a 2006-os premierkor, és szakértők szerint többek között a magas ár okozta a konzol első hónapjaiban a vártnál jóval kisebb eladásokat (plusz a gyér játékválaszték). A Sony úgy tűnik, tanult az akkori hibából, és most agresszíven letolja a fogyasztói árat, még azt is bevállalva, hogy a gépet komoly veszteséggel adja, hogy az minél jobban elterjedjen, és később a játékok hozzák be a nyereséget. Ez a húzás egyébként a teljes cég számára nagy kockázatot rejt, mivel a tévés piac visszaesése miatt a Sony a karácsonyi negyedével 11 milliárd jenes veszteséggel zárta. Ha sokat adnak el a veszteséggel árult PS4-ből, az keresztülhúzhatja a tervet, hogy idén végre nyereséget termeljen a vállalat. Pedig jó úton haladtak efelé, a 2011-es karácsonyi szezonban még 159 milliárd jen volt a veszteségük, ezt sikerült egy év alatt majdnem a nullszaldóig csökkenteniük.

A japán lapok a PS4-ről még megjegyzik - szintén névtelen Sony-forrásokra hivatkozva -, hogy a kontroller érintőképernyőt kap, és nagy mértékben támaszkodik majd a tavaly 380 millió dollárért felvásárolt Gaikai szolgáltatásra. Ez egy felhőalapú megoldás, és távoli szerverek számítási kapacitásával segít be a játékok futtatásába, ha a játékos gépe nem elég erős hozzá.

Rovatok