Érdekes apróságra bukkanhatunk a New York Times elemzésében, ami annak esélyét latolgatja, hogy az Apple egy okosórát dobhat a piacra a közeljövőben. Annak alátámasztására, hogy a cég mindig is bátran vágott bele számára teljesen új területek meghódításába meglepő fejlesztésekkel, a lap újságírója azt a példát hozza fel, hogy Steve Jobs halála előtt nem sokkal elárulta egyik kollégájának: ha több energiája lenne, az Apple saját autójának fejlesztésébe fektetné. Jobs eszerint 2011 környékén azt tervezte, hogy az iPhone és az iPad után az Apple Detroit, az amerikai autógyártás fellegvára meghódítására tör. Ez egybevág azokkal a pletykákkal, amelyek tavaly röppentek fel arról, hogy Jobs az autógyártásban látta az Apple jövőjét.
Bár az ötlet elsőre elég vadnak tűnik, a trend az, hogy az autók egyre inkább négy keréken guruló számítógépekké válnak, amelyeknél a megjelenés, a formatervezés és a marketing nagyon fontos dolog - ezek pedig éppen azok a területek, amelyeken az Apple-nél nincs erősebb cég a világon. A maga idején az iTunes és az iPhone is elég távolinak tűnt az Apple eredeti profiljától, a számítógépgyártástól. A Business Insider pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a cég jelenlegi vezetéséből ketten is megszállott autórajongók, Phil Schiller, a marketing vezére gyakorlatilag csak autókról posztol fotókat a Twitterén, az online bizniszt irányító Eddy Cue pedig mellékesen a Ferrari igazgatótanácsának is tagja.
Eközben pedig a több területen is az Apple nagy vetélytársának számító Google nem titkolózik, hanem óriási energiát öl az autóipar felé való nyújtózkodásba. Igaz, ezt nem saját autó fejlesztésével, hanem szoftveres oldalon, az autót biztonságosan vezetni képes mesterséges intelligencia fejlesztésével teszi.