Néhány hete derült ki, hogy Steve Jobs közvetlenül az Apple vezérigazgatói székéből való visszavonulása, illetve halála előtt arra készült, hogy az Apple-lel betörjön az autóiparba. Egészen eddig ez csak egy vad ötletnek tűnt (igaz, az autók piacán különösen fontos a megjelenés, a formatervezés és a marketing, amiben az Apple a világ legerősebb cége), most azonban az Apple Insider blog nyomozása során kiderült, hogy a cég talán már dolgozik is ezen a terven a színfalak mögött.
Az erre utaló jelek között a blog egy sor álláshirdetést idéz az Apple weboldaláról, amelyekben autókkal kapcsolatos pozíciók és munkakörök jelennek meg (iOS Car Services, In-Car Software és hasonlók). Autós együttműködésre utal, hogy Eddy Cue-t, az Apple egyik vezetőjét nemrég beválasztották a Ferrari igazgatótanácsába, és a két cég valamiféle partnerszövetségről tárgyal azóta is.
Az Apple mostanában bejegyzett szabadalmai között is egyre több az olyan, ami a készülékei autóban való használatát, illetve az autó elektronikai rendszerébe való beépítését könnyítik meg. Ráadásnak pedig ott van az iOS 6-ban bemutatkozott Siri Eyes Free nevű technológia, ami az iPhone hanggal vezérelhető digitális asszisztenséhez egy olyan kiegészítés, ami lehetővé teszi a használatát anélkül, hogy a képernyőhöz nyúlnánk, vagy akár ránéznénk. A Siri Eyes Free támogatását már egy sor autógyártó jelentette be, többek között a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, a Toyota, a Chrysler és a Honda.
Szakértők szerint felettébb valószínűtlen, hogy az Apple valóban autógyártásban gondolkodna, inkább a Google önvezető autóihoz hasonlóan akarhat beszállni a már kiépült iparágba, autós felhasználásra optimalizált hardverekkel vagy szoftverekkel.