Index Vakbarát Hírportál

Az Angry Birds minden idők legnagyobb sikere iPhone-on

2013. május 5., vasárnap 14:16

Az Apple az 50 milliárdodik App Store-os letöltésre várva közzétette, melyik alkalmazások voltak eddig a legsikeresebbek az online alkalmazásboltban. A fizetős letöltések örökranglistája jó néhány meglepetést tartogat, de az első helyezett pont nem az, tíz emberből tíz pontosan meg tudná tippelni, milyen alkalmazást töltöttek le legtöbbször az iPhone-osok a telefonjukra: az Angry Birdsöt. Az egyszerű, de szupersikeres játék alapverziója vezeti az örökös ranglistát, de a top25-be befért még az ötödik helyre a Seasons című folytatás, ami különféle ünnepekre hangolt plusz pályákkal hódít, a nyolcadik helyen az Angry Birds Space, ami az űrben játszódik, és gravitációs trükkökkel kavarja össze a megszokott játékmenetet, illetve a 18. helyre az Angry Birds Star Wars, a legutóbbi verzió, ami központi szerepet kapott a Microsoft Windows 8-reklámjaiban is.

A toplistát nyomasztóan uralják a játékok, az élmezőnyben ott van például a Fruit Ninja és a Cut the Rope, ami azt mutatja, hogy az iPhone remek platform (vagy legalábbis a korai időkben az volt) ahhoz, hogy a semmiből egy jó ötlettel szupersikeres játékot alkosson valaki. A nagy játékfejlesztő stúdiók óriási marketinggel megtámogatott produkciói (mint a Sims 3), vagy a klasszikusok feldolgozásai (Monopoly, Scrabble, Uno) csak a lista második felében sorakoznak. A legjobb helyezést elért nem játék a WhatsApp üzenetküldő a hatodik helyen, aztán közvetlenül mögötte a Camera+ fotós alkalmazás. Rajtuk kívül csak két komoly alkalmazás (még egy fotós és egy gps-es) futott be a top25-be.

Érdemes megfigyelni, hogy a legsikeresebb alkalmazások legtöbbje az App Store által megengedett minimum áron, 99 centért fut, a legdrágábbnak a listán a 6,99 dolláros Minecraft és Sims 3 számít. Feltűnő az is, hogy a toplistás appok túlnyomó része már több éves, és akkor élte virágkorát, amikor a mostaninál még jóval kevesebb potenciális vásárló volt az App Store-ban. Ennek az lehet az oka, hogy az iPhone-os alkalmazások üzleti modellje átalakult az utóbbi években, egyre inkább az a jellemző, hogy a programokat korlátozott tudású verzióban ugyan, de ingyen lehet letölteni, majd az alkalmazáson belüli fizetéssel vásárolni meg a teljes változatot.

Rovatok