Index Vakbarát Hírportál

Itt a Galaxy Tab 3

2013. június 24., hétfő 19:38

A Samsung folytatja a tavasz óta gyakorlatilag szünet nélkül zajló termékbejelentési menetelését, most éppen az alsó-középkategóriás tabletek piaca a hódítás célja. Az androidos Galaxy Tab 3 a Galaxy okostelefonok óriási sikerét próbálja meglovagolni, és a vonzóvá vált márkanévvel betörni abba a szegmensbe, ahol ugyan a Samsung eddig is próbálkozott kisebb-nagyobb lelkesedéssel, de az úr a Google-féle Nexus 7, és az Amazon Kindle Fire-je voltak.

A 7 hüvelykes Galaxy Tab 3 az ebben a méretkategóriában standardnek számító 199 dolláros áron érkezik július 7-én (a nagyobb, 8 és 10,1 hüvelykes testvérei 299 és 399 dolláros árcédulát kapnak). A processzora egy 1,2 gigahertzes Marvell PXA 986, 1 GB memória van benne, a háttértára 8 gigabájt, a képenyőfelbontása pedig 1024*600 pixel. Mindez arra utal, hogy a Samsung nagyon bízik a Galaxy márkanév erejében, hiszen a szintén 199 dollárért kínált Kindle Fire és Nexus 7 egyaránt 16 giga háttértárat és 1280*800-as felbontású érintőképernyőt ad. Nem is beszélve a Nexus idei kiadásáról, ami a pletykák szerint július végén jön 1920*1080-as kijelzővel, vagy az olyan olcsó kínai táblagépekről, mint a Hisense Sero 7 Pro, ami 149 dollárért ad 1280*800-as kijelzőt és az Nvidia Tegra 3-as processzora hajtja.

A Galaxy Tab 3 csak wifis internet-elérést kínál, a szűkös háttértárat pedig micro SD-kártya csatlakoztatási lehetőségével próbálja pótolni (legfeljebb 64 gigabájtig), igaz, erre nem lehet appokat telepíteni. A 3 megapixeles hátsó kamerája sem mondható éppen kiemelkedőnek a kategóriában. Szakértők szerint a Samsung az Apple-höz hasonló utat próbálgatja a Tab 3-mal, a márkanév, és a Samsung hátországának erejét igyekszik kihasználni a konkurensekénél gyengébb, de azonos árú (és az iPad Mininél még mindig sokkal olcsóbb) táblagéppel.

A Tab 3 erőssége lehet az is, hogy a Samsung alaposan bejáratott terjesztési csatornáin át a legnagyobb amerikai bolthálózatokat árasztja el a tablettel a Wal-Marttól a Searsen át az Office Depot-ig. Ezeknek egyrészt a vásárlóközönsége sincs nagy átfedésben a Nexus 7 vagy a Kindle Fire célközönségével, másrészt ezekben a boltokban a vevőket minél inkább a saját online felületeire csalogatni igyekvő Google és Amazon nem is nagyon van jelen a tableteivel.

Rovatok