Index Vakbarát Hírportál

Összemossák a keresőcégek a hirdetéseket a keresési találatokkal

2013. június 26., szerda 12:11

A keresőknek jobban külön kellene választaniuk találatokat a fizetett hirdetésektől, figyelmeztette az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) a cégeket. Az FTC levelet küldött a legnagyobb keresőcégeknek, az AOL, Ask.com, Bing, Blekko, DuckDuckGo, Google, Yahoo és 17 kisebb, egy-egy területre szakosodott vállalatnak.

A hatóságok szerint az utóbbi években az lett a gyakorlat, hogy a fizetett hirdetéseket egyre kevésbé lehet megkülönböztetni a találatoktól, legalábbis több erre vonatkozó panasz érkezett hozzájuk. Különösen igaz ez azokra az esetekre, amikor a hirdetés közvetlenül a keresési találatok felett van elhelyezve.

A SEOBook által készített felmérésre hivatkozik az FTC, eszerint a felhasználók fele nem ismerte fel, hogy az oldal tetején hirdetések vannak és nem tudta megkülönböztetni a más színű hátteret, amely egyébként pont arra szolgálna, hogy a fizetett hirdetések ne keveredjenek a találatokkal.

A most elküldött levélben a hatóság konkrét javaslatokat tesz a cégeknek, hogyan lehetnek biztosak abban, hogy a felhasználókat nem tévesztik meg a fizetett találatok. Például erősebb vizuális eszközöket kell használniuk, olyan dobozt, amely elég nagy és látható ahhoz, hogy mindenki észrevegye. Az árnyékolásnak is sokkal feltűnőbbnek kell lennie.

Rovatok