Index Vakbarát Hírportál

1265 milliárdot költöttek hétfőn a kínai netezők egyetlen boltban

2013. november 12., kedd 12:02

35 milliárd jüant, vagyis 1265 milliárd forintot mutatott az Alibaba kínai online webáruház-óriás központjában az aznapi bevétel számlálója november 11-én záráskor. Ez óriási rekord az online kereskedelem történetében, összehasonlításként az amerikai Cyber Monday, ami a karácsonyi szezon előtt az online vásárlás legforgalmasabb napjának számít, tavaly az összes webes boltban összesen hozott közel 2 milliárd dolláros (440 milliárd forint) forgalmat.

November 11-et az utóbbi évtizedek kínai popkultúrájában a szinglik napjaként tartják számon, egyfajta anti-Valentin-napként, amit féktelen partizással ünnepelnek. Az Alibaba, az ország (és egy ideje már a világ) legnagyobb online kereskedőcége erre az alkalomra építette rá a maga óriási akciókkal és árengedményekkel megtűzdelt online bevásárlónapját. A tavalyi hasonló akció 3 milliárd dolláros forgalmat hozott, ekkor előzte meg először az Alibaba egymaga a teljes amerikai online kereskedelmet. Idén ezt a forgalmat sikerült majdnem megduplázni.

A kínaiak egy blogbejegyzésben részleteket is elárultak az elképesztő napról, néhány érdekesség:

Az Alibaba jövőre készül a tőzsdei bevezetésre, szakértők a cég értékét 100 milliárd dollárra taksálják.

Rovatok