Egy hete írtuk meg, hogy a Lockheed Martin minden idők leggyorsabb repülőgépét szeretné megépíteni. Az ambíciózus tervről most további részleteket is elmondtak.
Hogy a gép ilyen sebességgel haladhasson, a Lockheed Martin új típusú hibrid hajtóművet fejleszt, az Aerojet Rocketdyne-t. A normális haladási sebességhez egy turbina biztosítaná a hajtóerőt, míg a hangsebesség hatszorosára gyorsulva egy tolósugár-hajtóművet, egy úgynevezett ramjetet használnak. Ugyanúgy, mint a kultikus kémrepülőgéphez, az SR–71 Blackbirdhöz, ami azóta is tartja az összes sebességi és magassági repülési rekordot.
A Blackbird látszólag méltó utódot kap, de erre nem holnap kerül sor. A Lockheed szerint 2018-ra készülhetnek el az SR-72-höz tervezett hiperszonikus rakéták, és öt évvel később kezdődhetnek az első tesztrepülések. Ezeket egy egy átmeneti hajtóművel fogják elvégezni, a hibrid rendszert csak később építik be a gépbe.
A hiperszonikus az új lopakodó. [...] Az ellenség sem elbújni nem tud, mozgatni nincs ideje semmit. A gép mindent megtalál, ez teljesen átrendezi az erőviszonyokat. – Brad Leland, a Lockheed Martin programigazgatója
Az SR-72 2030-ra készülhet el, és tényleg alaposan felforgathatja az erőviszonyokat. Ennek egyszerű okai vannak:
Ugyanakkor könnyen lehet, hogy az SR-72 még évtizedekig nem készül el. A Lockheednek rengeteg problémája volt az F-35-ös vadászgéppel is, amit szintén ők fejlesztettek. Ez volt minden idők legköltségesebb fegyvere; Washington többet költ a balszerencsés vadászgépekre, mint Ausztrália teljes GDP-je.
Kérdés, hogy ilyen helyzetben tudják-e finanszírozni az SR-72 fejlesztését, és a fiaskóból kiindulva az sem egyértelmű, hogy a Lockheed meg tud építeni egy ilyen gépet – annak ellenére, hogy a Blackbirddel egyszer már meghaladták saját magukat.