Egy angol informatikus kíváncsiságát felkeltette, hogy a tévéje személyre szabott reklámokat jelenít meg. Megtalálta az információgyűjtésért felelős opciót, kikapcsolta, de a készülék továbbra is hazaküldte az adatokat.
Meglehetősen kellemetlen helyzetbe kerülhet az LG, ha bebizonyosodik, hogy a mostani nem egyedi eset, hanem a vásárlók széles körét érinti. Egy angliai szakember, Jason Huntley ugyanis saját tapasztalataira és vizsgálati eredményeire hivatkozva azt állítja, hogy nemrég vásárolt és az internetre kötött LG okostévéje akkor is elküldte a gyártónak a tévézési szokásairól összegyűjtött információkat, miután az elvileg ezt vezérlő beállítást kikapcsolta a televízió menüjében.
A történet itt nem ér véget: az is kiderült, hogy a tévé a belé dugott pendrive-ok tartalmát is hazaküldi. A szakember nyomozása szerint ehhez ugyan egyelőre nincs kész a fogadóoldal, ha felkeresi az ott megadott webcímet, nem jön be semmi, azonban az adatok mindenképpen átutaznak titkosítatlanul az interneten, ráadásul bármikor elkészülhet a megfelelő gyűjtőoldal.
Huntley azért kezdett el kutakodni, mert a készülék a családjára szabott reklámokat kezdett megjeleníteni a beépített alkalmazásokat tartalmazó képernyőn. Némi nyomozás után talált egy videót az LG Smart AD funkcióról, amiről addig nem is tudta, hogy létezik. A hirdetőknek szóló leírásban az LG azt állítja, hogy a Smart AD reklámplatform a reklámokat a megfelelő célközönséghez juttatja demográfiai, földrajzi, készülékhasználati, tartalomfogyasztási adatok alapján.
Huntley keresni kezdte tévéjében az információ összegyűjtését (vagyis a Smart AD távoli etetését) vezérlő opciót, és kissé eldugva meg is találta, majd azzal a lendülettel ki is kapcsolta. Érdemes megjegyezni, hogy a tartalomfogyasztási információk gyűjtése alapesetben engedélyezve volt az általa vásárolt modellen.