Index Vakbarát Hírportál

Ezekkel fogunk játszani idén

2014. január 6., hétfő 17:59

A Playstation 4 és az Xbox One megjelenésével 2013-ban elkezdődött a videojátékok legújabb korszaka – de hogy ez a korszak milyen is lesz a gyakorlatban, az csak idén fog kiderülni. A két új játékkonzol brutálisan erős, sokat tud (a legújabb generációs pécék, mobilok, tabletek nemkülönben), és idén kéne kijönniük azoknak a játékoknak, amik ki is használják ezt a tudást. Megmutatjuk, mi mit várunk legjobban a 2014-re várható játékfelhozatalból.

Persze, idén is lesz új Call of Duty meg új Halo és Mario Kart, és tuti elsöprően népszerűek és milliós eladásúak lesznek. Biztosan szuper lesz az új Metal Gear Solid és Witcher, az Elder Scrolls online környezetbe átültetése vagy a legendás Thief remake-je is.

Az, hogy 2014 nem semmi videojátékos évnek ígérkezik, az mutatja legjobban, hogy a 10-es toplistánkat ezek helyett csupa nemfolytatás, nemlicenc, nemfeldolgozás típusú, vadonatúj címből sikerült összeállítani.

Watch Dogs

Ha nagyon röviden kéne összefoglalni, mit az a Watch Dogs, azt mondanánk, GTA hekkerekkel – de igazából senkinek nem kell már röviden összefoglalni, mert az első bemutatója, a 2012-es E3 óta minden vérbeli gémer nyálcsorgatva várja már.

A közeljövő überhitech, minden apró részletében bedrótozott Chicagójában bújunk bele a a főszereplő hekker bőrébe, aki gyakorlatilag élet és halál ura a hálózaton. Nyílt játékmenet, hekkelés, akció, ezerféleképpen megoldható küldetések, William Gibsont idézően nyomasztó hangulat – de a legdurvább az, hogy a játék már 2009 óta készül, és amikor az alapjait kitalálták, még senkinek fogalma sem lehetett az NSA viselt dolgairól. Aztán valahogy mégis sikerült egy olyan világot felépíteniük a kanadai fejlesztőknek, ami kísértetiesen rímel arra, amit Edward Snowden kiszivárogtatott.

Titanfall

Volt egyszer egy játékfejlesztő csapat, akik a Medal of Honorral megcsinálták a világ legjobb háborús lövöldözős játékát, aztán összevesztek a kiadójukkal, leléptek, új céget alapítottak, ott a Call of Dutyval megint megcsinálták a világ legjobb háborús lövöldözős játékát, arra ráépítették a világ legsikeresebb játéksorozatát, aztán összevesztek az új kiadójukkal is, leléptek, visszamentek a régihez, és most megint új játékon dolgoznak.

Ilyen háttérrel valójában tök mindegy, mi lesz az, kajálni fogja a nép, de amit eddig láttunk a Titanfallból, az alapján úgy tűnik, a most éppen Respawn Entertainment név alatt futó cég megint biztosra megy. A játék nagyjából arról szól, hogy bazi nagy robotok lövik apró szilánkokra egymást és az akciónak helyet adó metropoliszt. Nem egy intellektuális világmegváltás, na de kit érdekel, ha az egész így néz ki élőben (a videó egy éles parti részlete):

Star Citizen

Két óriáscéges háttérrel és sokmilliós reklámhadjárattal megtámogatott igazi mainstream nagyágyú után jöjjön az antitézis, a közösségi finanszírozás történetének legnagyobb projektje. Chris Roberts bő húsz éve a Wing Commanderrel lett játékfejlesztő-legenda, és most a rajongók 36 millió dollárt (nagyjából 8 milliárd forint) adakoztak össze, hogy megint csináljon egy űrhajós szimulátort. Ezúttal az online módra koncentrálva, nagy űrcsatákkal, kereskedelemmel, felfedezéssel és a CryEngine 3 grafikus motorral, amitől az egész még jól is fog kinézni. És persze kizárólag pécére, mert csak azért is.

Destiny

Ha már online játék, feltétlenül itt a helye a Destinynek is, aminek a kedvéért a fejlesztő Bungie lemondott a világ végéig folytatható, aranytojást tojó sorozatáról, a Halóról. A Destiny szintén sci-fi lesz, szintén az akcióra helyezi a hangsúlyt, de sokkal nagyobb méretekben, több játékosban gondolkodik, és összetett, sok felfedeznivalót kínáló fejlődési rendszerben. A lehető legjobbkor hozna vérfrissítést az online játékok világába, ahol a World of Warcraft már vagy tíz éve uralkodik, de kicsit már mindenki unja, az eddigi trónkövetelők meg mind csúfosan elbuktak.

The Order 1886

Sir Galahad és a Kerekasztal lovagjai az ipari forradalom kellős közepén, a viktoriánus korabeli Londonban vérfarkasokat mészárolnak halomra – ez azért elég erős felütés lenne még anélkül is, hogy a legutóbbi, hangulatában valami ilyesmivel próbálkozó steampunk akció-kalandjáték, a Dishonored több raklapnyi Év Játéka díjat nyert 2012-ben. Félig belsős Sony-fejlesztés, félig a Blizzardból lelépett fejlesztőkből verbuválódott Ready at Dawn készíti, csak Playstation 4-re, és amit eddig mutattak belőle, az erős érv a gép mellett.

Quantum Break

És akkor mutassunk egy hasonlóan erős érvet a túloldalon, az Xbox One mellett is: ez a Quantum Break, amiről annyit lehet egyelőre tudni, hogy a finn Remedy fejleszti, akik a Max Payne-nel lettek híresek anno, és hogy egy időutazással, időmanipulációval operáló akciójáték lesz. És tévésorozat. Egyszerre. Ilyesmivel a Defiance próbálkozott legutóbb, felemás sikerrel, de hát nem is állt mögötte egy Microsoft méretű kiadó, meg egy Xbox One kaliberű tévés-játékos terjesztési csatorna. A játékhoz minden sorozatepizóddal egy időben új tartalom jelenik meg, a sorozat tippeket ad ahhoz, hogyan játszd a játékot, és a játék befolyásolja, hogyan folytatódik a történet a tévében.

Fantasia: Music Evolved

A Harmonix az a fejlesztőcsapat, ami nagyjából egymagában felel az előző évtized közepének zenésjáték-őrületéért, Guitar Heroval és Rock Banddel súlyosbítva. Bár ez az éra elmúlt, most a mozgásérzékelős hardverek meghozták helyette a táncolós játékok műfaját, amiben a Harmonix éppen forradalmat csinálni készül. Hogy pontosan hogyan, az még nem teljesen tiszta, mindenesetre a Fantasiát a Disney-ősklasszikus ihlette, és olyan zenészeket hoz egy tető alá, mint a Queen, Vivaldi és Avicii, ami már önmagában is figyelemre méltó. Az meg főleg, hogy a mozgásunkkal nemcsak követnünk kell a zenét, hanem ellenkezőleg, mi alakíthatjuk azt.

The Division

Egy bioterrorista támadás pár nap alatt szétcsapja a világ megszokott működését, egy titkos kormányügynökség megpróbál rendet tenni, és kinyomozni, mi történt. Ez nagyjából a Tom Clancy nevével fémjelzett Division felütése, amiben van minden mint a falusi búcsúkban: taktikázás, akció, fejlődés, nyomozás, erős online mód, akár tabletről becsatlakozó kommandós társakkal. Hogy a játék milyen lesz, arról még csak sejtéseink lehetnek, de a világ, amiben játszódik, és főleg ahogy a keretsztori szerint kialakul, nagyon ütős és nyugtalanító egyszerre. Főleg ha megtudjuk, hogy a trailerben is emlegetett Operation Darkwinter és az 51-es direktíva a valóságban is létező események.

Broken Age

Tim Schafer kalandjátékpápa (olyan klasszikusok fűződnek a nevéhez, mint a Monkey Island, a Day of the Tentacle vagy a Grim Fandango) 400 ezer dollárt akart összekalapozni Kickstarteren egy újhullámos kísérleti kalandjátékprojektre, aztán mire kettőt pislogott ott állt előtte 90 ezer rajongó 3,5 millió dollárral. Ebből lesz a Broken Age, egy szürreális történet két párhuzamos világban, egy fiúról aki egy űrhajón él egy számítógéppel, és egy lányról, akit a falujának lakói fel akarnak áldozni egy szörnynek. Van egy fogadásunk, hogy a történet egy pontján valahogy találkozni fognak. Jön pécére, Macre, Androidra és iOS-re is, hogy ne minden csak az új generációs játékkonzolokról szóljon.

No Man's Sky

Egy mindössze 4 fős brit csapat játéka, aminek alig 2 perces trailere úgy ahogy van, ellopta a show-t a videojátékok Oscarjának számító VGX gálán. A No Man's Sky azt ígéri, hogy az atomoktól a galaxisokig minden játékos számára egyedileg, szoftveresen generált világot fedezhetünk fel benne. Minden bolygó saját ökoszisztémával, saját evolúcióval, saját kalandokkal vár. Hát mi többet kínálhatna ennél egy videojáték?

Rovatok