Index Vakbarát Hírportál

Egyre többen vásárolnak mobilról

2014. május 22., csütörtök 10:54

Az UNAS webáruház és az Olcsóbbat.hu árösszehasonlító 2014-es e-kereskedelmi felmérése  szerint a múlt évben nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és egy kicsit az átlagos kosárérték is nőtt. A kutatás 2014 áprilisában, online kérdőíves megkérdezéssel, 244 webshop részvételével készült. A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.

A kutatásban résztvevő webshopok 5 százaléka szolgál ki napi 50 vagy több megrendelést, az e-kereskedők háromnegyede viszont kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott, hogy az online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon.

Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, azaz a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma.

A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának kétszáznál kevesebb látogatója van, naponta 6 százalékuk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4 százalék alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1 százalék alatti a konverziója (ez a szám azt mutatja, hány látogatásból lesz vásárlás). A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 Ft közé esik. Tizedüké haladja meg a 30 000 Ft-ot.

Nem lehet online fizetni

A hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz. A webáruházak hatékonyságát és sikerességét a boltok több mint háromnegyede a Google Analytics használatával méri. A Google-t másodikként nem a konkurens vállalat követi, hanem a webshopok egyedi fejlesztésű programjai.

Az e-kereskedők által alkalmazott marketing eszközök közül egyértelműen vezetnek az ár-összehasonlító oldalak , melyet a közösségi média és a hírlevelek követnek. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest kevesebben használnak banneres megjelenést és már kicsit kevesebben használnak hírlevelet.

A közösségi média érthető módon még mindig meghatározó webshopoknak. Az áruházak 99 százaléka használja kommunikációjában a Facebookot. A Google+-on a webshopok 36 százaléka van jelen, a Youtube pedig szép növekedést mutat: a hazai áruházak már 25 százaléka használja rendszeresen. Fizetett hirdetések terén a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22 százalékuk 10000 Ft-ot sem szán fizetett hirdetésekre, 39 százalékuk több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3 százalékuk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.

Rovatok