Index Vakbarát Hírportál

Karanténba zárja a zaklatókat a Microsoft

2014. július 15., kedd 16:12

Ön esett már áldozatul digitális zaklatásnak? Ha nem, Ön bizonyára nem tartozik a tinédzserek 25 százalékába, ugyanis nagyjából ennyien vannak kitéve az angolul cyberbullyingnak nevezett jelenségnek. Az online lelki terror az utóbbi években egyre súlyosabb méreteket ölt, és itthon is létező probléma ezért több nagy cég tesz különféle kísérleteket a visszaszorítására. Ezek általában kármentésre épülnek, viszont a Microsoft most megpróbál elébe menni a kérdésnek.

Számos techcég tett már erőfeszítéseket a probléma kezelésére. Például miután egy zaklatás elleni szervezet felméréséből kiderült, hogy a Facebookon kétszer nagyobb eséllyel fut bele egy fiatal a cyberbullyingba, mint máshol. Zuckerbergék tavaly novemberben beindítottak egy zaklatásmegelőző központot, ahol többek között be lehet jelenteni, ha valaki zaklatás áldozatává válik, az oldal adminisztrátorai pedig eltávolítják a kérdéses bejegyzéseket, vagy akár letiltják a zaklatót. Hasonló rendszer működik a Reddit, az Instagram és a Twitter háza táján is.

Ezekkel a megoldásokkal az a gond, hogy csak akkor lépnek életbe, ha a zaklatás már megtörtént. A Microsoft annyival ment tovább, hogy a rendszerük már magát a zaklatási szituációt igyekszik kiküszöbölni. Bevezettek az Xbox-közösségben egy hírnévkövető rendszert, amelynek az a lényege, hogy egy algoritmus számon tartja, hogy a játékosokat hányszor tiltják le vagy hallgattatják el, és ennek megfelelően kioszt nekik egy színt: a jól viselkedő játékos zöld, a rosszalkodó a sárga, a pirosak pedig nagy eséllyel potenciális zaklatók.

Ez a rendszer azért lehet hatékony, mert egyrészt büntetésül megvon bizonyos funkciókat a piros játékosoktól, másrészt az algoritmus egyre kevésbé fogja őket más színkódú játékosokkal összeereszteni, így ezentúl maximum egymást zaklathatják.

A módszer természetesen nem tökéletes, és csak a játékos közösségen belül kínál megoldást, ugyanakkor ez sem elhanyagolható, hiszen a bejelentett elektronikus zaklatások több mint negyede a többjátékosos online játékok világában történik.

Rovatok