Index Vakbarát Hírportál

Összeáll az Apple és az IBM

2014. július 16., szerda 07:36

Együttműködési megállapodást jelentett be az Apple és az IBM. A cél elsősorban több mint 100 üzleti alkalmazás, illetve az ehhez köthető felhőalapú szolgáltatások iPhone-os és iPades változatának elkészítése, támogatásának biztosítása, illetve az, hogy az Apple speciális garanciaprogramját az üzleti felhasználók számára is kiterjesszék. A megállapodás részeként a jövőben az IBM is árulja majd az Apple mobileszközeit.

"Az iPhone és az iPad a világ legjobb mobileszközei, amik átalakították azt, ahogy a legnagyobb amerikai és nemzetközi cégek dolgoznak. Ma már a Fortune 500-as cégek 98, a Global 500-as cégek 92 százaléka használ iOS alapú készüléket" - mondta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója. "A mostani megállapodással az IBM méltán híres megoldásait tesszük elérhetővé ezeken az eszközökön, és ez komoly üzleti lehetőség az Apple-nek. Ez egy radikális lépés az üzleti felhasználók számára, valami olyasmi, amit csak az Apple és az IBM tud adni."

A két cég együttműködéséből egyebek mellett egészségügyi, banki, utazási és személyszállítási, telekommunikációs és biztosításokkal kapcsolatos alkalmazások születhetnek. Az "IBM MobileFirst" elnevezésű, iOS-alapú platformra kiadott első applikációk idén ősszel jelenhetnek majd meg, és 2015-ben folyamatosan érkezhetnek a továbbiak. A sajtóközlemény szerint adatelemzési, munkafolyamat-szervezési és felhő alapú tárolókkal kapcsolatos megoldások is születnek majd. 

Az IBM számos olyan hardveres és szoftveres megoldással rendelkezik, aminek kezeléséhez jól jöhet a mobileszközös támogatás. A cég az üzleti szervermegoldások mellett operációs rendszert, irodai szoftvercsomagot, adatmentő rendszereket, adatbázisokat, illetve rendszerfelügyeleti és -biztonsági szoftvereket is forgalmaz.

Ahhoz azonban, hogy az Apple és az IBM közös termékeit nagy rendelkezésre állású, üzleti rendszerekben is használni lehessen, szükség van egy, szinte állandóan működő ügyfélszolgálati készenlétre is. Ezt biztosítja majd a megállapodás szerint a kiterjesztett AppleCare, ami az üzleti felhasználók számára nyújtott, 24 órás ügyintézéssel és helyszíni problémamegoldó csapatokkal segíti majd a folyamatos működést.

Érdekesség, hogy az Apple 2012-ben elhunyt ikonikus vezetője, Steve Jobs gyűlölte az IBM-et, bár ennek főleg az volt az oka, hogy a két cég az asztali számítógépek piacán komoly harcot vívott a nyolcvanas években. Jobs egy nyilatkozatában azt mondta, hogy szerinte ha az IBM nyeri a háborút, az jó húsz évre a középkorba löki vissza a számítógépeket. A mostani megállapodással lehet, hogy Jobsnak sem lenne baja, az IBM ugyanis 2005 májusában eladta a számítógépes üzletágát a kínai Lenovónak, így a két nagy cég igazából már nem volt konkurense a másiknak.

Rovatok