A Google nem részletezett összegért felvásárolta a Lift Labs nevű céget, ami a világ legmodernebb kanalával, a 295 dolláros (kb. 70 ezer forint) kanalával, a Liftware-rel lett híres. Bár elsőre nem tűnik különösebben épeszű dolognak egy 70 ezer forintos kanál, itt nem valami újgazdagoknak szóló arany étkészletről van szó, hanem a neurodegeneratív betegségekben, például Parkinson-kórban szenvedő betegeknek szánt segédeszközről.
A Liftware-kanál vastag nyelében különféle szenzorok és mikromotorok helyezkednek el: előbbiek érzékelik a kanalat tartó kéz remegését, utóbbiak pedig a kanál fejének ellentétes irányú mozgatásával semlegesíti azt - így végeredményképpen nem potyog vagy lötyög ki az étel a kanálból. A cég két évig finomította a kanálban működő algoritmusokat, jelenleg klinikai tesztek szerint a kézremegés hatását 70 százalékosan képes semlegesíteni. A nyélre a későbbiekben lehet majd villát, vagy akár kulcsot is rögzíteni.
A Google-ön belül az [x] divízióhoz kerül majd a cég fejlesztőcsapata, ez a Google-nek az a részlege, ahol a lehető legvadabb ötleteket próbálják megvalósítani, amelyek nem is feltétlenül passzolnak a cég profiljába. Innen nőtte ki magát a Google Glass, illetve az önvezető autó projektje is.
A Google az utóbbi időben látványosan sokat foglalkozik egészségügyi célú hitech projektekkel, a szuperkanál előtt nem sokkal azt jelentették be, hogy egy cukorbetegeknek szánt kontaktlencsén dolgoznak, amin a beteg állandóan nyomon követheti a vércukorszintjét. A Parkinson-kórosok életminőségét javító kanál különösen fontos lehet a Google egyik alapítója, Sergey Brin számára, akinek édesanyja is ebben a betegségben szenved.