Emlékeznek még a betárcsázós netre? A kábelszolgáltatók igen, és szakmai szervezetük (MKHSZ) úgy látja, az internetadó ebbe a korszakba, 15 évvel a múltba röpít vissza minket. Pont azért népszerű, azért terjed a szélessávú internet, mert a felhasználónak által befizetett havidíj korlátlan hozzáférést biztosít.
Az MKHSZ különösen drámainak mutatja be a helyzetet: „már a közműadó bevezetése miatt is több kisebb vállalkozás megszüntette a működését, és arra is volt példa, hogy lebontásra került kábelhálózat”. A szervezet közleménye szerint tagjai számos olyan településen működnek, ahol a multinacionális társaságoknak nem érte meg kábelhálózatot kiépíteni, és úgy látják, hogy a tervezett internetadó veszélyezteti ezeknek a vállalkozásoknak a létét.
Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) úgy véli, hogy bármilyen adóteher az előfizetési díjak növekedéséhez fog vezetni, ami rontja hazánk versenyképességét.
„A lakossági árak várható változása vagy a szolgáltatások korlátozása éppen a leginkább rászoruló réteg számára teszi nehézzé a mindennapi életet és a munkaerő piaci versenyképességet. A vállalati ügyfelek felé való továbbhárítás pedig a gazdaság minden szereplője számára drágábbá teszi a működést, ez közvetetten szintén beépül minden fogyasztói termék árába.” - írja a szervezet közleménye.
Az IVSZ a közleményében felszólítja a kormányt, hogy „vonja vissza az internetadóval kapcsolatos javaslatát, mert az akadályozná az internet magyarországi terjedését. Az internet megadóztatása egyértelműen felesleges, átgondolatlan és rossz”.
Hasonlóan véleményen van a Hírközlési Érdekegyeztető Tanács (HÉT) is, szerintük „az új adónem terve ésszerűtlen, abszurd és ellentmondásos.”
A HÉT arra mutat rá, hogy a magyar hírközlési adóterhek már most is kiugróan magasak, és ha további adókkal vonnak el pénzt az ágazatból, akkor nehezen fognak teljesülni a szélessávú internet fejlesztésével, a digitális írástudás növelésével, a digitális szakadék felszámolásával és az elmaradott régiók felzárkóztatásával kapcsolatos célok, amelyek százmilliárdos beruházásokat igényelnek.
A mobilszolgáltatók ráadásul nemrég fizettek be több mint 130 milliárd forintot az államkasszába, amikor megvették a pályázaton értékesített frekvenciákat. Ezzel a befektetéssel pedig éppen az volt a céljuk, hogy növeljék hazánkban a mobilnetes lefedettséget és az előfizetők számát.