December elsejétől elérhető a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) új mobil alkalmazása, amivel a fogyasztók segíthetik az élelmiszer-biztonsági problémák felderítését, és jelezhetik az általuk felfedezett szabálytalanságokat a hatóságnak – közölte a Nébih az MTI-vel.
A Nébih Navigátor nevű alkalmazás egyelőre Androidra érhető el. A vásárlók ezzel pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amit a hatóság szakértői kivizsgálhatnak. Jelenteni lehet például
A tájékoztatás szerint a konkrét problémák pontos bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék.
Az applikáción keresztül a telefonos híváson kívül, hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani. A Nébih Navigátor a bejelentési lehetőség mellett automatikusan küld élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos kapcsolatos híreket és riasztásokat is.
Aki a mobilapp helyett inkább telefonálna, hívja a Nébih 06-80-263-244-as zöld számát.