Eddig a Bing is a Facebook Graph Search nevű keresőjének a része volt, de Zucerbergék úgy döntöttek, hogy ezentúl saját keresőmotorral fognak dolgozni.
A Facebook eredetileg azért választotta a Microsoft keresőjét, hogy a nagy rivális Google ne férjen hozzá a közösségi oldal értékes adataihoz. Most azonban a cég újragondolja a kereséssel kapcsolatos stratégiáját. Ennek részeként végre lehet értelmesen keresni az oldalon, és a hírolvasási élményen is javítottak a közelmúltban, illetve egy Twitter-szerű élő hírfolyamot is bevezettek a felhasználók reakcióival.
Mark Zuckerberg vezérigazgató még júliusban azt mondta, hogy a keresés a Facebook növekedési terveinek egyik fő motorja.
Több mint egybillió bejegyzésünk van, ami nagyobb kereshető adattömeg, mint bármi más a weben – ahogy arra a kereséssel foglalkozó mérnökeink szeretnek is emlékeztetni
– mondta. Erre a rengeteg Facebook-posztra naponta egymilliárd keresést indítanak a felhasználók, úgyhogy érthető a cég új stratégiai iránya.