A Egyesült Királyság nemzeti bankja, a Bank of England új munkacsoportot hozott létre, amelynek az lesz a feladata, hogy netes keresésekből és népszerű közösségi oldalakról gyűjtsön adatot az ország aktuális gazdasági helyzetéről.
A világ nyolcadik legnagyobb bankja olyan információkat is figyelni fog, mint a munkakeresési gyakoriság vagy az online megvásárolható termékek árai, ezek segítségével szeretnék naprakészebben követni a munkanélküliség és az infláció alakulását. Emellett a közösségi oldalak posztjait is szemmel tartják majd, hogy az ott használt nyelvezetből is következtethessenek a pénzpiacok állapotára.
A bank ezzel az új módszerrel egészíti ki azokat a hagyományos eszközeit, amelyekkel figyelik és előrejelzik a gazdasági trendeket, és megalapozzák az olyan döntéseket, mint a kamatlábak meghatározása. Azt várják a big data-elemzéstől, hogy a jövőben hatékonyabban segít majd megítélni az ország pénzügyi helyzetét és ehhez igazítani a stratégiai döntéseiket.