Olvasónk hívta fel rá figyelmünket, hogy a UPC telefonos munkatársai nem véletlenül egykedvűek mostanában: az ügyfélszolgálatot Romániába telepítik, és ennek nem mindenki örül. Megkerestük a UPC-t az üggyel kapcsolatban: kiderült, hogy a hír igaz, bár csak részben.
„A UPC telefonos ügyfélszolgálatát a hatékonyság növelése és az ügyféligények gyorsabb és jobb kiszolgálása érdekében átszervezzük. Ennek a folyamatnak a keretében budapesti telefonos ügyfélszolgálatunk bizonyos funkcióit átszervezzük, illetve veszprémi telefonos ügyfélszolgálati irodánkból a feladatokat 2015 folyamán fokozatosan Budapestre és Romániába költöztetjük át” – írja a cég.
Az ügyfélszolgálat kitelepülő része Erdélybe, Brassóba költözik, mert tapasztalataik alapján
Romániában is hasonló képzettségű és minőségű erőforrással tudják megoldani a feladatokat, de költséghatékonyabb módon,
és az így felszabaduló erőforrásokat „az ügyféligények magasabb szintű kielégítésére tudják átcsoportosítani”. A telefonos ügyfélszolgálat egy része már most is Brassóból működik, a most Veszprémben működő egységet pedig Budapestre költöztetik.
Az áttelepítést nemcsak leépítéssel oldják meg, hanem a lemorzsolódók helyére már nem vesznek fel új munkatársakat. Az átszervezés várhatóan néhány tucat munkatársat érint. „ A legjobb teljesítményt nyújtó veszprémi munkatársaknak felajánljuk a Budapestre költözés vagy a távmunka lehetőségét, illetve megpályázhatnak más szervezeti egységben megüresedő munkaköröket. Az érintett munkatársak mindvégig fair és átlátható hozzáállásra számíthatnak a UPC részéről az átszervezési folyamat során” – mondja a UPC.
A cég szerint az ügyfelek a változásokkal csak jól járnak: „A UPC ügyfeleit kizárólag pozitív értelemben érintik az említett változások [..] az eddigieknél is gyorsabban és rugalmasabban tudjuk majd kiszolgálni”. Előbbire valószínűleg tényleg szükség van, 2013-ban az internetszolgáltató akár negyven percet is várakoztatta az ügyfeleit.