A Facebook egy céges blogposztban figyelmeztetett mindenkit, aki rajongói vagy céges oldalt, vagy bármilyen nagyobb közösséget vezet az oldalon: a következő pár hétben visszaesést tapasztalhatnak a követőik számában. Ennek az oka az, hogy március 12-től nagytakarítást végez a Facebook, és kipucolja az egyes oldalak lájkolói közül az inaktívakat. Ez elvileg jó, hiszen az oldalak posztjai nem jutnak el minden lájkoló üzenőfalára, a Facebook bonyolult algoritmussal válogatja össze, kiknek tegye ki a hírfolyamába. Ha egy oldalnak sok az inaktív követője, a posztjai is sokszor jutnak el olyan felhasználókhoz, amelyek nem is olvassák azokat. A takarítás tehát növeli a posztok hatékonyságát.
Igen ám, de mi van azokkal, akik pénzért vesznek kamu lájkolókat, hogy nagyobb rajongótáborral büszkélkedhessenek, vagy reklámokkal, nyereményjátékokkal hizlalják a követőik számát úgy, hogy azokat valójában nem érdeklik az oldal posztjai? Hát, ők valószínűleg rosszul fognak járni, mert erősen fog csökkenni a rajongótáboruk méretét mutató szám - vagyis közeledni fog a valós méretéhez.
Valójában senki nem tudja a cégen kívül, hogy pontosan hogyan határozza meg a Facebook az inaktív felhasználó fogalmát, és ki mekkora csökkenésre számíthat. Elképzelhető az is, hogy csak azokra vonatkozik majd a lájkok visszavonása, akik kézzel deaktiválták a Facebook-profiljukat (ezt a settings -> security -> deactivate menüpontban lehet megtenni), és nem is lesz különösebben érezhető a csökkenés. Ami ráadásul nem egyik napról a másikra fog bekövetkezni: a március 12-én induló folyamat heteket is igénybe vehet a cég mérnökeinek előrejelzése szerint.