Kiderült, mi lehet a Facebook következő lépése a világuralom felé: a közösségi oldal a híroldalak cikkeit olvasztja majd magába úgy, hogy az embereknek ne kelljen kikattintaniuk a Facebookról az adott hír elolvasásához.
A New York Timestól érkező hírek szerint a Facebook már egy ideje tárgyal az amerikai laphoz hasonló médiaóriásokkal az együttműködés pontos mikéntjéről. A lényeg az lenne, hogy a legnagyobbak (például a Buzzfeed, a National Geographic vagy a Huffington Post) hírei közvetlenül a felhasználók facebookos hírfolyamában jelenjenek meg. Hogy miért? Így csökkenne az internet felesleges forgalma, a hírek sokkal gyorsabban töltődnének be.
Az érthető, hogy a Facebooknak miért lenne jó egy ilyen megállapodás, de hogy a híroldalaknak miért érné meg, az egyelőre minimum ködös. A lassú betöltést általában azok a hirdetések okozzák, amikből a híroldalak élnek, így kérdés, hogy milyen bevételi forrással tudja helyettesíteni ezt a modellt az, hogy az emberek nem az adott oldal saját felületén, hanem a Facebookon keresztül olvassák a cikkeket.
Elméletileg persze adhat plusz olvasottságot az, ha valami a Facebookon is megjelenik, de ezt most még csak abban lehet érzékelni, hogy az újság facebookos követői között megosztott tartalomra nagyon sok kattintás érkezik a facebookos posztról – abból csak a Facebooknak lesz pénze, hogy az emberek kattintás és olvasás nélkül kommentelik a híreket a közösségi oldalon maradva.