A Google elkezdte a mobilbarát oldalakat preferálni a mobilos keresések találati listáján. Mostantól a reszponzív oldalak, amelyek alkalmazkodnak a böngészésre használt eszköz képernyőméretéhez, nagyobb eséllyel bukkannak fel a lista élén.
Ez a változás jó a felhasználói élmény szempontjából, hiszen a mobilbarát oldalakon nem kell állandóan nagyítgatni és oldalra görgetni, hogy el lehessen olvasni a szöveget, és nem kell kerülgetni a rosszul megjelenő elemeket.
Rosszul járhatnak viszont azok a cégek, amelyek lemaradtak a digitális trendekben, és weboldaluk ugyan van, de mobilbarát vagy reszponzív verziót még nem sikerült készíttetni hozzá. Tipikusan ilyenek lehetnek azok a vállalkozások, amelyek tevékenysége nem a techbizniszhez kötődik, és túl kicsik vagy tőkeszegények a trendek követéséhez. Az ő találataik hátrébb szorulnak a hasonlóan releváns tartalmú, de felhasználóbarátabb megjelenésű oldalak mögött.
A Google részéről a felhasználói élmény javításán túl is érthető a döntés. A keresések több mint fele mobilról érkezik, David Schubmehl, az International Data Corp kutatója szerint pedig a keresőcég a mobilbarát oldalakhoz hatékonyabban tud hirdetést társítani és megjeleníteni. A változtatással tehát a saját bevételi forrásukat védik.