Kezeli a pénztárcákat, ismeri az ujjlenyomatunkat, meghallgatja a zenénket, és még azelőtt válaszol, hogy feltennénk a kerdést. A csütörtökön megnyitott Google I/O fejlesztői konferencián kiderült, hogy miket tud a világ legnagyobb keresőcége.
Az elmúlt évben 600 millió ember szerezte meg élete első mobiltelefonját, és minden tíz eladott mobilból nyolcon Android fut - mutatott rá a Google globális jelentőségére a keresőcég termékekért felelős embere, Sundar Pichai. Ezután hamar rá is tért a lényegre, aminek a részletei már kiszivárogtak: jön az Android M verzió, melyben a rendszer felhasználói élményének javítására fókuszálnak.
Ezen belül is hat kiemelt területre:
Ezek mind az operációs rendszer részei, és a fentieken kívül még rengeteg alkalmazás új verzióját jelentette be a Google. Ilyen például a Google Now, a Photos és a Maps. Az Android M egyelőre csak fejlesztői változatban tölthető le a Nexus 5, 6 és 9 készülékekre.
Az Androidnak fontos része a Google Now, ami nagyon komoly fejlődésen ment keresztül. A személyi asszisztens sokkal proaktívabb és intelligensebb lesz. Például amikor megérkezünk a repülőtérre, a beszállókártyánk automatikusan meg fog jelenni. Az már tényleg hátborzongató, amit Apama Chennapragada mutatott be: a Now on Tap nevű funkció olyanokat tud, hogy ha éppen Skrillexet hallgatunk, és kimondjuk azt a kérdést, hogy “Mi a csávó igazi neve?”, a Google a környezet elemzésével kitalálja, hogy a zenészre gondoltunk, és elő fogja dobni nekünk, hogy Sonny John Moore. Még jó, hogy egyelőre a zene minőségét nem elemzi.
A Google Photos is kulcsfontosságú, hiszen ezzel tudjuk elmenteni a fényképeink másolatát a Google szervereire. Ezt az alapjaitól újratervezték, és korlátlan méretű helyet kapunk a nagy felbontású fotók és videók online tárolásához. A fényképek akár 16 megapixelesek is lehetnek, míg a videókat 1080p-ben menthetjük el.
Mivel a piaci bővülés nagy része a fejlődő országokban várható, a Google előadói hosszasan részletezték, hogy milyen extrák segítik majd a rossz minőségű, akadozó kapcsolaton való böngészést. Ezekben az országokban (India, Kína és hasonlók) lesz olyan, hogy Youtube Offline, amivel a lementett videókat 48 órán át, internetelérés nélkül meg tudjuk nézni. A Google Maps offline térképein pedig most már az útvonaltervezés és irányított navigáció is működni fog.
A Google is egyedi módon próbálja megközelíteni a virutális valóságot. A Facebook megvette ennek a területnek az úttörőjét, az Oculus Riftet, a Microsoft meg inkább a kiterjesztett valósággal próbálkozik a HoloLens sisakkal, amely a virtuális és a valós dolgokat keveri egymásra.
A Google a virtuális valóságot tartja izgalmasabbnak, de úgy látszik a Google Glass után már nem akar még egy drága hardvert piacra dobni. Viszi tovább a papírból összehajtogatható VR-sisak, a Cardboard koncepcióját, melynek az új változata már 6 colos mobilokkal, sőt még az iOS-szel is kompatibilis.
Kevésbé meglepő a Street View folyamatos fejlődését látva, hogy a Google a virtuális tartalmak előállítását is kiemelten kezeli. A Jump nevű projekt keretében lesznek olyan eszközei, akár 16 kamerával, amelyek teljes körpanorámát rögzítenek, és ha ezeket elkezdik használni az emberek, akkor lesz is mit nézegetni a VR-sisakokkal. A Google adja hozzá az algoritmusokat is, amelyek a térbeli felvételeket összefűzik, és a Youtube is lejátssza majd az így készített videókat.
Meglepő, de a Google I/O konferenciával kapcsolatos jóslatok közül semmit sem jött be abból, ami az új hardverekről szólt. Két új Nexus mobilról beszéltek, de egyet sem láttunk, és a hordható kütyük sem a tudni vélt módon fejlődtek tovább. Az okosórákon futó Android Wear legnagyobb újdonsága, hogy több alkalmazás reagál majd a hangutasításainkra. A „dolgok internete” kategóriába tartozó kütyük pedig kapnak egy új operációs rendszert, a Brillót, aminek minimális hardverigénye lesz, és állítólag figyeltek, hogy elég biztonságos is legyen.
A Google I/O konferencia nyitóbeszédéből egyetlen általános tanulságot tudunk levonni: a keresőcég rengeteg dologgal foglalkozik, ezért minden újítás már csak apró kis morzsának tűnik. Nincs itt semmi szokatlan, felháborító vagy meglepő, legfeljebb rezignáltan legyinthetünk, hogy igen, a keresőcég még többet tud rólunk, még szervesebb része lett az életünknek, mint tavaly ilyenkor.