A japán játékfejlesztés egyik legnagyobb aduásza a kézikonzol-piacon szép sikereket aratott a Nintendo 3DS-sel, de az asztali konzolok mezőnyében csak sereghajtó lehet a Wii U-val. Az új bejelentésekre koncentráló E3-as konferenciák után kiábrándítónak hat, hogy a régi sikercímek leporolt újrafeldolgozásain és a régóta bejelentett játékaikon kívül szinte semmit sem mutattak.
Helyi idő szerint este 6 órakor indult a Nintendo E3-as sajtótájékoztatója; a Microsofttal és a Sonyval szemben ők nem élő konferenciát tartanak, hanem előre felvett műsort láthatunk.
Ivata Szatoru, a Nintendo vezérigazgatója nemrég megerősítette, hogy a konferencián elsősorban a még idén, de legkésőbb 2016 elejéig megjelenő játékokat fogják bemutatni, mind 3DS-re, mint Wii U-ra. A konzolgyártók gyakran villantanak évekkel később megjelenő anyagokkal, de a Nintendo elsősorban a hamarosan elkészülő címekre koncentrál.
Pech, de Ivata szerint nem számíthatunk új részletekre az NX-ről, a Nintendo új mobiltelefon / asztali konzol hibridjéről – fájdalom, mert erről még mindig nem tudni, hogy pontosan mi is lesz.
A konferencia alig kezdődött el, amikor úgy tűnt, hogy
mert az intróban a cég három emblematikus alakja (Ivata Szatoru vezérigazgató, Reggie Fils-Aime, a Nintendo of America CEO-ja, és Mijamoto Shigeru, a cég vezető játéktervezője) Muppet Show-figuraként jelentek meg, majd fokozatosan átváltoztak a Star Fox-játéksorozat főszereplőivé. Ezután kezdődött meg a Wii U-ra készülő Star Fox-játék bemutatója.
Ha valamiben, hát öniróniában otthon vannak.
Mijamoto arról beszélt, hogy a Nintendo ki fogja használni a Wii U kontrollerének speciális lehetőségeit is: a teljes képet a tévén láthatjuk, míg a célzásnál a Wii U kijelzőjét használhatjuk; a célra tartáshoz a kontrollert kell döntögetni, hogy a giroszkóppal mozgathassuk a célkeresztet. Repülés közben átváltozhatunk lépegető járművé az Arwing nevű repülőnkkel, illetve különböző trükköket hajthatunk végre a levegőben.
A Star Fox Zero idén karácsonykor jelenik meg.
Reggie Fils-Aime megerősítette: nem lesz szó az NX-ről, az majd csak 2016-ban lesz téma. Viszont pont eddig bírták Super Mario nélkül: ismét megfuttatták a Mario Maker nevű pályaszerkesztő szoftvert, majd csapták a szelet az activisionos Skylandersnek, illetve a speciális Amiibo figuráknak, amiket a Nintendo a játékhoz tervezett.
Sokkal izgalmasabb az új Zelda játék, a Triforce Heroes, ami egy, a gamecube-os Four Swordshöz hasonló kooperatív játéknak tűnik. Nyilván nem pótolja az asztali konzolos, teljes értékű Zeldát, de a fejlesztők szerint nem is ez a szándékuk vele – cserébe viszont olyan többjátékos élményt ad, mint kevés más játék. Az egyedi képességek és felszerelések kombinációjának köszönhetően két játék állítólag sosem lesz ugyanolyan.
A Legend of Zelda: Triforce Heroes 3DS kézikonzolra fog megjelenni.
Bemutatták a Hyrule Warriors Legendst is; a Tecmo Koei kaszabolós Zelda-játéka eredetileg Wii U-ra jelent meg, de mostanra elkészült a kézikonzolos változat. Új karakterek is érkeznek, többek között a Zelda: Wind Wakerből.
Csak egy rövid trailert mutattak Metroid Prime: Federation Force-ból, ami leginkább a Nintendo DS-re készült, Hunters című epizódra emlékeztet: több szereplős multiplayer játék, elsősorban az egymás elleni harcra kihegyezve, saját szemszögből.
A Xenoblade Chronicles X a Wii-re megjelent Xenoblade Chronicles folytatása: mechák, hatalmas bejárható világ, gyönyörű környezet, december 4-re ígért megjelenés – vagyis még karácsony előtt a boltokba kerül. Ha az elődből indulunk ki, garantált a 60-100 órás kalandozás; a klasszikus japán szerepjátékoktól ez megszokott volt, de a műfaj ma már kihalófélben van.
Az Animal Crossing a Nintendo egyik fejőstehene: gyakorlatilag ez volt a cég csattanós válasza a Sims-féle életszimulátorokra, csak cuki állatkákkal. A műsorban bemutatott Happy Home Designer alcímű alkotás idén szeptemberben jelenik meg, 3DS kézikonzolra. De nem ez lesz az egyetlen: készül a Wii U-ra fejlesztett változat is. A bemutatóban az Amiibo figurákat a kontrollerre helyezve lépegethetünk egy társasjáték-szerű pályán; ebből úgy tűnik, az Animal Crossing: Amiibo Festival inkább egy, a Mario Party-szériára emlékeztető partijáték lesz, mint egy hagyományos Animal Crossing-epizód.
A Yoshi's Woolly World nagyjából a néhány éve megjelent Kirby's Epic Yarn grafikus dizájnját másolja: a pályák olyanok, mintha fonalból kötötték volna őket. Mind a karakterek kidolgozása, mind a pályáké olyan, mintha a tervezőknek egy Röltex-boltban ütött volna be az LSD, de a látvány magáért beszél; kevés stílusosabb játék van ma a piacon az új Yoshi-platformernél. A tervezők ígérete szerint a Yoshi's Woolly World nem lesz nehéz játék – legalábbis végigjátszani nem lesz az –, de a 100 százalékos kipörgetéshez már alaposan meg kell izzadni. A játék Wii U-ra érkezik, még idén.
Visszatért a Paper Mario-széria, ezúttal Mario & Luigi: Paper Jam. A szerepjátékos elemekben és minijátékokban gazdag mellékszál az egyik legszórakoztatóbb leágazása a Mario-univerzumnak; a játék 3DS-re érkezik. Bemutatták a Mario Tennist is, ami viszont a sportjátékokat és a Mario Kart rafinált trükkjeit keresztezi – a Nintendótól már megszokott módon. Mindkét játékot a karácsonyi piacra szánják.
Már évek óta terítéken van, de ismét kapott néhány percet a Mario Maker, amivel saját Super Mario-játékokat tervezhetünk; a játék Wii U-ra fog megjelenni idén szeptemberben.
És ezzel vége is – bocsánat, a Nintendo mégsem nyerte meg az E3-at. A konferencia alig háromnegyed óráig tartott, és a friss kézikonzolos címeken kívül szinte semmi újdonságot nem mutattak. A Starfox visszatérése persze nagy szám – legalábbis egy Nintendo-rajongónak –, de már hónapok óta tudni lehetett az érkezéséről.
Persze, a konferencia elején is leszögezték, hogy az őszi és a karácsonyi játékkínálatra fognak koncentrálni, de ahhoz képest, hogy a Sony például egy-másfél évtizede várt kultjátékok folytatásaival és feldolgozásaival kente kenyérre a fél internetet, ez édeskevés volt. Még akkor is, ha a műsor a Mario-téma össznépi, zenés feldolgozásával ért véget; pedig a korábbi évek tapasztalataiból már tudhatnák, hogy ez nem jó ómen.
(Ami a címet illeti: a „Zeldát, köcsögök!” felkiáltás egy hazai videojátékos mém. Először a Gamer365 híroldalon hangzott el, és évek óta refrénszerűen ismétlődik. A Nintendo konferenciáin gyakran az új Zelda-játék a leginkább várt cím, így mindenki a bemutatásukat várja; hogy ezt megsürgessék, a show alatt a fórumozók gyakran bekommentelik, hogy „Zeldát, köcsögök!” A helyi szokást azóta más fórumokon is átvették, de az eredeti oldalon fut a legtöbbet.)