Index Vakbarát Hírportál

Itt vannak az idei E3 királyai

2015. június 19., péntek 21:02

Véget ért az idei Los Angeles-i E3 videojáték-kiállítás, ami minden gémer számára a világ közepe, és az év legizgalmasabb három napja. Itt derül ki, hogy mivel játszunk majd karácsonykor, vagy akár jövő nyáron; ami az E3-on siker, az tuti siker lesz a boltokban is. Ilyenkor mindenki “E3 legjobbjai” listákat fabrikál, mi is így teszünk, de nem a saját, vagy a szaksajtó felszínes benyomásai alapján, hanem a legilletékesebbek, a világ játékosainak több tízmillió szavazata alapján. Hogy honnan jön ennyi szavazat? Hát az E3-on bemutatott játékelőzetesek youtube-os nézettségéből, ami pontosan megmutatja, melyik játék mennyire keltette fel a közönség érdeklődését. A listánkban feltűnő nézettségi számok a péntek délutáni adatokat tükrözik.

Már önmagában az nagyon érdekes, hogy milyen játékok nem kerültek a tíz legnépszerűbb közé. Lemaradt az élmezőnytől például az idei Call of Duty, a Halo és Tomb Raider, százmilliós reklámkampányok ide vagy oda. De nincs ott a hisztérikus rajongással fogadott Fallout 4, a Metal Gear Solid 5, az új Deus Ex, és a Mirrors Edge, sem a kritikusok által örömtüzekkel körberakott No Mans Sky. De vajon mi az a tíz játék, ami még ezeknél is jobban felizgatta idén a világ játékosainak fantáziáját? Visszaszámlálás indul!

10. Hololens - 1,6 millió megtekintés

A lista végén nem egy játék szerepel, hanem a Microsoft kísérleti hardvere, ami hologramokkal kínál 3D-megjelenítést, és annyira scifinek tűnik, mint még soha semmi. A szemünk előtt épül fel az asztalon a Minecraft legóvilága, egészen elképesztő, csak még azt nem tudja senki, hogy a legózáson, vagy esetleg hagyományos asztali társasjátékok hologramos verzióin kívül jó lesz-e ez bármire. Elvégre a Kinect is forradalminak tűnt, és technológiailag tényleg az is volt, aztán kiment a divatból, mielőtt igazán belejött volna. A Hololensben mindenesetre elképesztő potenciál van, drukkolunk a játékfejlesztőknek, hogy ki tudják használni.

9. Horizon: Zero Dawn - 1,7 millió

A Sony egyik idei nagy meglepetése, ami megdöbbentő módon nem folytatás vagy feldolgozás (nem sok ilyen lesz a listán). Ezer év múlva a jövőben járunk, a civilizáció összeomlott, a gépek átvették az uralmat, de az embereknek nem építettek Mátrixot, inkább őskori szintre szorították vissza őket. Mindebből következik egy csodás grafikájú akciójáték, amiben barbárok harcolnak gigászi dinoszaurusz-robotokkal, csak Michael Bay meg ne tudja, mert gyorsan csinál egy ilyen irányú folytatást a Transformers-sorozathoz. Rombolható és interaktív környezet, csapdaépítés, fegyverfabrikálás, jó lesz ez. A Killzone-sorozat fejlesztői 4 éve dolgoznak már rajta, megjelenés 2016-ban esedékes, csak Playstation 4-en.

8. Need for Speed - 1,8 millió

Úgy tűnik, Need for Speedből soha nem lehet elég, de még akkor sem, amikor már a Call of Dutyt is megunták a népek. Az idei kiadásnak a sorozat 22. része, és az, hogy nincs alcíme, arra akar utalni, hogy itt az ideje a játék teljes újragondolásának. Képregények szoktak ilyet csinálni, amikor már senki nem érti, ki kivel van, melyik szereplő él, és melyik hal: jön a reboot, lenulláznak mindent, és tiszta lapról kezdődik elölről az egész. Hogy ez egy autós játéknál mit jelent? Azt, hogy visszatér a sorozat ősmotívuma, a rendőrökkel való kergetőzés az illegális városi autóversenyek mellett, és minden eddiginél erősebb lesz az autótuningolási rész. Egyébként minden marad a régiben, ami hiányzik a realizmusból, azt pótolja az adrenalin, és úgy érezhetjük magunkat, mintha egy halálos iramban-film szereplői lennénk. Mármint azokból az időkből, amikor még nem tankok, helikopter-gépágyúk, meg felhőkarcolók között ugráló sportkocsik körül forgott a sztori. Lesz belőle Playstation-, Xbox-, és Windows-verzió is, premier: 2015. november 3.

7. Doom - 1,9 millió

23 évvel ezelőtt forgatta fel a világot a Doom, a videojáték, ami miatt a gémerek világszerte ki lettek kiáltva sátánista sorozatgyilkosnak és aberrált pszichopatának. Két folytatás és egy film után most jön az eredeti újrafeldolgozása, 2016-os grafikai szintre hozott brutalitással. És persze a sorozat névjegyének számító láncfűrésszel meg a marsi kutatóbázisról egyenesen a Pokolba nyíló dimenziókapuval. A jelszó: vissza a gyökerekhez, ez akciójáték-pornó, ahová nem kell történet, karakterfejlődés, mögöttes gondolatok, csak vérben gázolás és az életünkre törő démonok halálra mészárlása. Azok a játékosok, akik a Doomon nőttek fel a kilencvenes években, párás szemmel fogják újratölteni a duplacsövű shotgunt. 2016 első felében, Playstationön, Xboxon és pécén is.

6. The Last Guardian - 2,2 millió

Szintén nagyon régóta készül (az első hírek 2007-ben érkeztek róla!), de egyébként mindenben a Doom ellentéte a Last Guardian, amit a művészi értékű japán játékok mintapéldájaként szokás emlegetni. Idén már játszható verzió volt belőle az E3-on, de sok minden így sem derült ki róla. Ami biztos, hogy egy fiatal srácot irányítunk, akinek van egy óriás madár/kutya szerű társa, akivel közösen kell különféle rejtvényeket megoldania, illetve simán túlélnie az ellenségekkel teli világban. Az extra csavar a fura lény kifinomult mesterséges intelligenciája, az ő irányítása-tanítása lesz majd. Megjelenés valamikor 2016-ban, csak Playstation 4-en.

5. Uncharted 4 - 2,3 millió

Már a harmadik Playstation-exkluzív játék a listán, a Sony erősen rávert a konkurenciára játékfelhozatalban az idei E3-on. Az Uncharted az a játék, ami azzal csinált karriert, hogy tombraiderebb tudott lenni a Tomb Raidernél, és indianajonesebb az Indiana Jonesnál. A Thief's End alcímű epizódot a sorozat lezáró részének ígérik, és minden bizonnyal megint egy interaktív kalandfilmnek is beillő akciójátékot kapunk, ősi titkokkal, kincsekkel, rejtélyekkel, lövöldözéssel, autós üldözésekkel. A Sony sajtótájékoztatóján 7 és fél percet mutattak a játékból, de az simán jobb volt, mint a teljes Indiana Jones 4 film. Premier 2016 elején, csak Playstation 4-tulajok örülhetnek neki.

4. Mass Effect Andromeda - 2,9 millió

A Mass Effect egy állati jó sci-fi szerepjáték volt, amit a harmadik rész végén a sztori lezárásával rémségesen elrontottak. A most bejelentett negyedik rész nem is nyúl hozzá a trilógiához, hanem egy teljesen új galaxisban új szereplőkkel nyit új történetet. Sok minden nem derült ki a játékról a rövidke előzetesből (sőt: konkrétan semmi), de a fejlesztők nagyon fogadkoznak, hogy kiköszörülik a csorbát. A trailer nézettségéből úgy tűnik, a játékosok hajlamosak bízni bennük. A megjelenés még jó messze van, a 2016-os karácsonyi szezon húzóneve lehet, Playstationön, Xboxon és pécén egyaránt.

3. Assassin's Creed Syndicate - 3,2 millió

A menetrendszerű magyar siker a Digic Pictures grafikusaié, akik már megint a show egyik leglátványosabb trailerét hozták össze. Az Assassin's Creed sorozat a kilencedik részével a viktoriánus kori Angliába látogat, ahol kedvenc orgyilkosunk bandaháborút szervez, és a templomosok titkos irányítása alatt álló londoni alvilágot forgatja fel. A játékmenet ugyanúgy az akrobatikus közelharcra, lopakodásra, és a nagyvárosi környezet felfedezésére épül, mint eddig. A kasszasiker tuti, a megjelenés konzolon idén október végén, pécén talán karácsonyra.

2. Final Fantasy 7 Remake - 7,8 millió

Figyeljük csak meg a hatalmas ugrást a videó-megtekintések számában! A Final Fantasy 7 volt az a játék, ami nagyjából egymaga a világ legsikeresebb játékkonzoljává tette annak idején a Sony Playstationt, és most, az újrafeldolgozásának a híre a fejlesztő SquareEnix részvényárfolyamát tíz éve nem látott magasságba lökte. Egy tipikus japán (nagyon bonyolult, szétágazó, a tápolás helyett a karakterekre és a sztorira építő) szerepjátékról van szó, aminek a remake-jéért legalább egy évtizede könyörögnek a rajongók. Hogy ez végre megtörténik, az nagyjából olyan horderejű dolog, mintha újraforgatnák a Keresztapa-trilógiát. Kivéve, hogy akkor a népharag elsöpörné egész Hollywoodot, a japánok ötletét viszont rajongva imádja a nép. A Doomhoz hasonlóan itt is kilencvenes évek egyik legnagyobb legendája fog újjáéledni, természetesen csak Playstation 4-en. A megjelenés időpontja egyelőre ismeretlen.

1. Star Wars Battlefront - 8,5 millió

Ha 2015, akkor Star Wars, a szórakoztatóipar idei ökölszabálya ennyire egyszerű. Elég két másodpercre megmutatni az öreg Harrison Fordot egy trailerben, és geekek tízmilliói kerülnek euforikus hangulatba. Ezt a trendet lovagolja meg nagyon ügyesen az idei E3 királya, a Battlefront, ami simán csak annyit csinál, hogy bedob a Star Wars-filmek csatajeleneteinek a közepébe, lézerfegyverrel felszerelve, aztán boldogulj, ahogy tudsz. A klasszikus trilógia idején járunk, találkozhatunk Darth Vaderrel, Luke Skywalkerrel, Han Solóval, Boba Fett-tel, megjárhatjuk a Hoth-ot, az Endort, a Tatooine-t - ez már most az egekbe emeli minden valamirevaló rajongó vérnyomását kétszázra emeli. Hát még mi lesz itt, amikor csúcsra jár a film körüli hiszti. Megjelenés a létező összes géptípusra idén novemberben, nagyjából egy hónappal a film előtt. Az Erő legyen velünk, hogy addig is kibírjuk valahogy.

Rovatok